KS10 Skrevet 30. oktober 2020 Skrevet 30. oktober 2020 Hei. Hvilken av disse stengene ville du valgt? Berkley pulse xcd 8 fot 3-15 gram Eller Shimano stc 8/9 for 3-14 gram Noen med erfaringer rundt disse stengene? Vil gjerne ha en med topp/medium aksjon Siter
Fenrisfrøya Skrevet 31. oktober 2020 Skrevet 31. oktober 2020 Hvis du fisker mye i fjellvann har du ofte behov for lange kast, man kaster lengre med en 9 fot enn en 8 fot stang. Har selv shimano stc 8"/9", og har som oftest med en Berkley 7" i tillegg, til bruk i elver. Da har jeg 3 lengder å velge i,og bærer bare to haspelstenger. Nå står Produsent Shimano på egne bein(tidligere under vingene på Elbe), noe som har resultert i kraftig prisnedjustering. Tidligere kostet stc 8/9 ca 2000kr, nå koster de ca 1200kr.(Gero fiske Lillestrøm) Siter
KS10 Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter Skrevet 31. oktober 2020 2 hours ago, Fenrisfrøya said: Hvis du fisker mye i fjellvann har du ofte behov for lange kast, man kaster lengre med en 9 fot enn en 8 fot stang. Har selv shimano stc 8"/9", og har som oftest med en Berkley 7" i tillegg, til bruk i elver. Da har jeg 3 lengder å velge i,og bærer bare to haspelstenger. Nå står Produsent Shimano på egne bein(tidligere under vingene på Elbe), noe som har resultert i kraftig prisnedjustering. Tidligere kostet stc 8/9 ca 2000kr, nå koster de ca 1200kr.(Gero fiske Lillestrøm) Hvilke erfaringer har du med stc da? Kjente såvidt på den i butikken, og syntes kanskje den virka litt "blaut". Hvilken aksjon har den? Siter
Fenrisfrøya Skrevet 31. oktober 2020 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg liker litt myke fiskestenger, mens min fiskekompis liker det ikke, så dette kan være smak og behag. Siter
KS10 Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter Skrevet 31. oktober 2020 1 hour ago, Fenrisfrøya said: Jeg liker litt myke fiskestenger, mens min fiskekompis liker det ikke, så dette kan være smak og behag. Så du vil si at den har helaksjon? Siter
Fenrisfrøya Skrevet 31. oktober 2020 Skrevet 31. oktober 2020 (endret) KS10 skrev (2 timer siden): Så du vil si at den har helaksjon? Jeg liker carbonstenger, og denne stc stanga er carbon. Den føles for meg akkurat passe myk slik at mine kast blir presise og at det er er utrolig morsomt å kjøre fisk på slike stenger med en passende snelle. Dette er egenskaper som gjør at jeg velger denne stanga. I tillegg er den veldig pakkvennlig på tur med storsekk. Spør du noen andre, kan det være de er uenig med meg, smaken for fiskestenger er som baken:)- delt, og denne stanga er 6-delt:) Endret 31. oktober 2020 av Fenrisfrøya 1 Siter
Kristian V. Skrevet 31. oktober 2020 Skrevet 31. oktober 2020 Fenrisfrøya skrev (42 minutter siden): Den føles for meg akkurat passe myk slik at mine kast blir presise og at det er er utrolig morsomt å kjøre fisk på slike stenger med en passende snelle. Dette er egenskaper som gjør at jeg velger denne stanga. I tillegg er den veldig pakkvennlig på tur med storsekk. Spør du noen andre, kan det være de er uenig med meg, smaken for fiskestenger er som baken:)- delt, og denne stanga er 6-delt:) Kan stille meg bak dette utsagnet, jeg kjøpte STC 210-240(7/8") 3-14gr i fjor og har blitt veldig glad i den stanga 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.