Eikenes Skrevet 21. oktober 2020 Skrevet 21. oktober 2020 Hei! Er på vei til et par netter i Trillemarka til helga. Men synes det er vanskelig å finne ut hvor det er mest mulig avsidesliggende 😄 på kart er det jo merket av hytter og buer i alle mulige kriker og kroker. Noen som har tips til hvor man kan parkere og gå inn i tilnærmet urørt villmarksområde i Trillemarka? Helst fra østsiden. Har med fiskestang og telt... Siter
whistler Skrevet 22. oktober 2020 Skrevet 22. oktober 2020 Det er veldig fint i område Langseterfjellet - Minneskleiv - Seteråsen. Du kjører opp Grytelvveien og parkerer ved Tråenvatna. Det har kommet litt snø der oppe denne uka, men ser det er noen plussgrader nå og meldt det samme de neste dagene, så mulig det forsvinner, men kan være greit å ha i bakhode 1 Siter
Eikenes Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter Skrevet 22. oktober 2020 whistler skrev (På 22.10.2020 den 7.07): Det er veldig fint i område Langseterfjellet - Minneskleiv - Seteråsen. Du kjører opp Grytelvveien og parkerer ved Tråenvatna. Det har kommet litt snø der oppe denne uka, men ser det er noen plussgrader nå og meldt det samme de neste dagene, så mulig det forsvinner, men kan være greit å ha i bakhode Ekspander Herlig! Takk for svar. Ut fra kartet ser det ut til å være fint å gå fra parkeringen der og opp dalen mellom Langseterfjellet og Steinfjellet (Grønlitjønn står på kartet) og rundt på baksiden der. 1 Siter
whistler Skrevet 22. oktober 2020 Skrevet 22. oktober 2020 Eikenes skrev (På 22.10.2020 den 9.01): Herlig! Takk for svar. Ut fra kartet ser det ut til å være fint å gå fra parkeringen der og opp dalen mellom Langseterfjellet og Steinfjellet (Grønlitjønn står på kartet) og rundt på baksiden der. Ekspander Det enkleste er å runde rundt nordsiden av det sørlige Tråenvatnet og så kan du enten gå nesten til sydenden av det nordre Tråenvatnet og gå inn derfra eller mer rett vest som er brattere. Jeg har bare gått inn der på snøføre på fjellski og da har jeg valgt den litt lengre, men slakere ruta opp via Nordre vannet. 1 Siter
Eikenes Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter Skrevet 22. oktober 2020 whistler skrev (På 22.10.2020 den 10.59): Det enkleste er å runde rundt nordsiden av det sørlige Tråenvatnet og så kan du enten gå nesten til sydenden av det nordre Tråenvatnet og gå inn derfra eller mer rett vest som er brattere. Jeg har bare gått inn der på snøføre på fjellski og da har jeg valgt den litt lengre, men slakere ruta opp via Nordre vannet. Ekspander Ok. Ser at jeg kan følge ut.no sin turforklaring til baksiden der over Langsetervarden. Tror du jeg kommer meg over mot Minneskleiv via Langsetervarden? Det er ikke såå snøfylt? 😛 tror jeg lar fiskestanga bli igjen hjemme 😄 Siter
whistler Skrevet 22. oktober 2020 Skrevet 22. oktober 2020 Eikenes skrev (På 22.10.2020 den 18.56): Ok. Ser at jeg kan følge ut.no sin turforklaring til baksiden der over Langsetervarden. Tror du jeg kommer meg over mot Minneskleiv via Langsetervarden? Det er ikke såå snøfylt? 😛 tror jeg lar fiskestanga bli igjen hjemme 😄 Ekspander Det går nok helt fint. Tror nok ikke isen har lagt seg, med værmeldinga som er nå, så du kan nok ha med deg fiskestanga, men om fisken biter er noe helt annet Ser frem til turrapport! Siter
Eikenes Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter Skrevet 26. oktober 2020 whistler skrev (På 22.10.2020 den 20.34): Det går nok helt fint. Tror nok ikke isen har lagt seg, med værmeldinga som er nå, så du kan nok ha med deg fiskestanga, men om fisken biter er noe helt annet Ser frem til turrapport! Ekspander Turrapport kommer. Men å komme seg over myra fra parkering og rundt nordenden av nedre Tråtjønn var en særdeles våt opplevelse. Der gikk elver og bekker og myr i ett 😅 legg på 5 cm våt snø, tjukk tåke og null sikt. 2 Siter
whistler Skrevet 26. oktober 2020 Skrevet 26. oktober 2020 Eikenes skrev (På 26.10.2020 den 8.25): Turrapport kommer. Men å komme seg over myra fra parkering og rundt nordenden av nedre Tråtjønn var en særdeles våt opplevelse. Der gikk elver og bekker og myr i ett 😅 legg på 5 cm våt snø, tjukk tåke og null sikt. Ekspander Ikke sjokkerende det nei 🤣 Håper det ble en fin tur allikevel Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.