Kurt S Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 Har kjøpt en Kipara Chat packraft. Har opplevf at de bostoventilene ikke er tette. De lekker så man må etterfylle etter en tids bruk. Er det noen som har tips, erfaringer etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyN Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 Sikker på at det ikke er lufta i båten som krymper i møte med vannet som ofte er kaldere? Mine packrafter (Alpackaraft og Chipara) blir som oftest litt slappere etter litt tid i vannet og mer oppblåste om de tas opp og ligger i sola. Om det er selve ventilen så er det vel en reklamasjonssak? Eventuelt prøve å se om det er mulig å rengjøre ventilen eller skifte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt S Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Neppe det som er saken da det skjer mens båten ligger oppblåst i stua mi. Dessuten så hører jeg at det siver ut ventilen 😜 Endret 17. oktober 2020 av Kurt S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaahan Skrevet 18. oktober 2020 Del Skrevet 18. oktober 2020 Tar du kontakt med Kipara så er nok de behjelpelig med enten reklamasjon eller ny ventil om du heller vil bytte den selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turboms Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Vi opplevde AKKURAT det samme ned Karasjohka i sommer. Hadde 3 Alpackarafts og 1 kipara som var et helvete med ventilene. Det lekker i limingen mellom ventilen og duken på båten. Har snakket med Kipara om dette, og uten at de innrømmet det direkte, tolket jeg de slik at de er kjent med at ventilen er søppel. Det positive derimot, er at de skal komme med helt nye modeller nå over nyåret, med en helt ny ventil, så jeg vil anta det skal la seg gjøre å få sendt inn båten og få byttet hele driten. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt S Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Får håpe det. En lekk ventil er noe dritt når du er opptatt....... Men hos meg er det selve ventilen som lekker....høres det i hvertfall ut som. Jeg prøvde å sette membranet inn med matolje for å bedre tetting og det hjalp en del, men ikke helt. Endret 19. oktober 2020 av Kurt S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turboms Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Ut av selve hullet på toppen? Kanskje lukkeventilen som ikke fungerer som den skal dersom den har det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt S Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Jeg misstenker at det er membranet, som skal lukke for luftstrøm ut av ventilen som ikke er tett.... Endret 19. oktober 2020 av Kurt S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Har du prøvd å bytte med ventilen på setet for å se om det er samme problem der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt S Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2020 Nei har ikke byttet med den på setet, men bytta med en reserve jeg hadde og den lakk på akkurat samme måte. Men bør nok bytte med den i setet for sikkerhets skyld ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Har ikke hatt problemer med mine som jeg har merket. Burde vel merket det på ca 1,5 time padling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt S Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) På mine har jeg ikke merket så mye på 1-2 timer. Men når jeg har hatt båten liggende f.eks 4-5 så merkes det betydelig. Som jeg har nevnt tidligere så er det ikke ett resultat av temperaturforandring da det skjer inne i stua mi også. Nå kan man lett si at: "ok om du må pumpe opp hve 3-4 timer så er det ikke ett problem". Men jeg har den erfaringen at en lekkasje blir større etter hvert, og du vil ikke ha ett stort problem ett par tre dager ut i en 10 dagers tur. Du vil heller ikke dra på tur å lure på NÅR det blir ett problem. Endret 19. oktober 2020 av Kurt S 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 OKi. Var varmt sist jeg var ute og sterk sol så jeg slapp ut luft bevist når jeg slo leir. Så da merker jeg ikke slikt. Eneste jeg har merket er at den ene ventil er tyngre å blåse inn i enn den andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kijos.no Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Ikke uvanlig at det siver litt luft ut av den "tilbakeslagsventilen/gummimembranen". Men det burde ikke være noe problem, da det også er en gummipakning i den ytterste skrutoppa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt S Skrevet 9. november 2020 Forfatter Del Skrevet 9. november 2020 Jeg hadde ikke brydd meg om den holdt luft. Da kunne gjerne den indre ventilen lekkt litt. problemet er jo nettopp at i sum så siver det for mye luft ut synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus Hole Olsen Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Kurt S skrev (På 17.10.2020 den 18.06): Har kjøpt en Kipara Chat packraft. Har opplevf at de bostoventilene ikke er tette. De lekker så man må etterfylle etter en tids bruk. Er det noen som har tips, erfaringer etc? Det er nok brukt en billig ventil, vi selger 3 ulike merker som benytter boston ventil på packraftene og har aldri hverken opplevd dette problemet eller hørt om at kunder har problemet. Mulig du kan bytte ut lokket med et som er tett hvis du finner noe av bedre kvalitet i samme dimensjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt S Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2021 Magnus Hole Olsen skrev (1 time siden): Det er nok brukt en billig ventil, vi selger 3 ulike merker som benytter boston ventil på packraftene og har aldri hverken opplevd dette problemet eller hørt om at kunder har problemet. Mulig du kan bytte ut lokket med et som er tett hvis du finner noe av bedre kvalitet i samme dimensjoner. Da prøver jeg å bytte ventilen med noe dyrt. Ikke aner jeg om det var en billig ventil for jeg har ikke byttet den mens båten har vært i mitt eie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnus Hole Olsen Skrevet 26. januar 2021 Del Skrevet 26. januar 2021 Kurt S skrev (På 22.1.2021 den 12.02): Da prøver jeg å bytte ventilen med noe dyrt. Ikke aner jeg om det var en billig ventil for jeg har ikke byttet den mens båten har vært i mitt eie. Høres fornuftig ut. Boston ventiler er jo billig uansett, så det bør ikke koste de allverdens å teste litt forskjellig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.