Panzer Skrevet 15. oktober 2020 Skrevet 15. oktober 2020 Fått tak i en brenner. Men ikke flaske. ser ut som det er relativt umulig å fikse Optimus flakse så spm er om det funker med flaske fra Primus eller MSR tips? Siter
dsk Skrevet 15. oktober 2020 Pålogget Skrevet 15. oktober 2020 Det er i hvertfall somme type gjenger på disse flaskene så hvis pakningen tetter så går det bra. Siter
Dortase Skrevet 15. oktober 2020 Skrevet 15. oktober 2020 (endret) Gjengene er de samme som på MSR iallefall. Men Optimus flaska er mye flatere på toppen slik at det tetter bedre. Jeg har testet med MSR flaske på min Nova og det fungere. Endret 15. oktober 2020 av Dortase Siter
Barskekarsten Skrevet 15. oktober 2020 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg har en tre orginale optimus flasker for salg om du trenger. To stk 450 ml og en 750ml. Siter
DROMEDILLA Skrevet 15. oktober 2020 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg brukte bare flasken fra min Trangia brenner. Fungerte helt fint. Jeg har også noen billige flasker kjøpt på ebay som fungerer. Siter
Terka Skrevet 16. oktober 2020 Skrevet 16. oktober 2020 Pettit skrev (14 timer siden): Fått tak i en brenner. Men ikke flaske. ser ut som det er relativt umulig å fikse Optimus flakse så spm er om det funker med flaske fra Primus eller MSR tips? Det er mange netbutikker som har Optimus brenselflaske. Fysiske butikker er det færre av men en del XXL butikker har 1.0 L utgaven og litt færre i 0,6 L utgaven. Siter
dsk Skrevet 16. oktober 2020 Pålogget Skrevet 16. oktober 2020 Har rota litt rundt og testet, MSR flaska funker på min eldgamle Novapumpe. MSR flaskene har nå fått en skrå topp, og ikke alle pumper passer like bra, og ikke alle flasker passer like godt på de nye MSR-pumpene. MSR brukt opprinnelig SIGG flasker, men sigg hadde litt problemer med en serie flasker hvor noen begynte å lekke. Den gjengede delen var bare presset fast i toppen av flaska og det holdt ikke. Jeg er overbevist om at det sørger SIGG for at ikke skjer igjen. En del kinaflasker har samme fasong som siggflaskene men jenger og flaske er i et stykke. Jeg har ingen tro på at de Optimus har bedre kvalitet. Ta en kikk om du finner noe her: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=camping+fuel++bottle&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_sop=15 Siter
Panzer Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter Skrevet 16. oktober 2020 Fikk heldigvis tak i en på xxl Drammen. 1 liter. Siste de hadde. Litt stor men bedre enn ingenting Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.