Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikker


Fenrisfrøya

Anbefalte innlegg

Jaktfall skrev (1 time siden):

Til trådstarter Fenrisfrøya.

Vedkommende har ikke vært pålogget på en stund, og emnet var nok kanskje ment som et mer generelt emne rundt nettbutikker, som her gikk mer direkte på dere.

@Jaktfall - fint at du opprettet konto her og svarer på "kritikken". Det er veldig lett for anonyme medlemmer å kritisere en nettbutikk, og kanskje lett å glemme at det er forskjell på XXL og dere mindre aktørene som kanskje drives med mindre reklamebudsjetter enn de store. Desto viktigere at man deltar og aktivt forklarer hvordan man jobber. Det er ofte bare små rutineendringer som skal til for at folk blir fornøyde. F.eks. om man tar ferie eller drar på jakt så kan man ha "Auto-reply" på at man er borte i en viss periode. Folk har forståelse for slikt.

Innlegg her på forumet kommer ofte høyt opp på treff i søkemotorer og utsagn kan jo ofte bli stående uimotsagt om man ikke deltar på samme arena. Det var nevnt et annet nettsted og det kan jo kanskje lønne seg å lese og gi tilbakemeldinger på andre arenaer også.

For min egen del leser jeg alltid brukererfaringer før jeg kjøper en vare, men det er veldig ofte elendig skrevne tilbakemeldinger. Folk som gir ei stjerne grunnet at de ikke har fått brukt produktet enda - slike ting. Sånn sett er det mer verdifullt med slike tilbakemeldinger som kommer på slike forum der folk skriver sin ærlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjell Iver skrev (23 minutter siden):

Vedkommende har ikke vært pålogget på en stund, og emnet var nok kanskje ment som et mer generelt emne rundt nettbutikker, som her gikk mer direkte på dere.

@Jaktfall - fint at du opprettet konto her og svarer på "kritikken". Det er veldig lett for anonyme medlemmer å kritisere en nettbutikk, og kanskje lett å glemme at det er forskjell på XXL og dere mindre aktørene som kanskje drives med mindre reklamebudsjetter enn de store. Desto viktigere at man deltar og aktivt forklarer hvordan man jobber. Det er ofte bare små rutineendringer som skal til for at folk blir fornøyde. F.eks. om man tar ferie eller drar på jakt så kan man ha "Auto-reply" på at man er borte i en viss periode. Folk har forståelse for slikt.

Innlegg her på forumet kommer ofte høyt opp på treff i søkemotorer og utsagn kan jo ofte bli stående uimotsagt om man ikke deltar på samme arena. Det var nevnt et annet nettsted og det kan jo kanskje lønne seg å lese og gi tilbakemeldinger på andre arenaer også.

For min egen del leser jeg alltid brukererfaringer før jeg kjøper en vare, men det er veldig ofte elendig skrevne tilbakemeldinger. Folk som gir ei stjerne grunnet at de ikke har fått brukt produktet enda - slike ting. Sånn sett er det mer verdifullt med slike tilbakemeldinger som kommer på slike forum der folk skriver sin ærlige mening.

Veldig enig med ditt resonnement.

Mvh Bjørnar / Jaktfall AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktfall skrev (2 timer siden):

Og angrefrist/retur er lovpålagt, du kunne bare sendt retur, og et par setninger med spørsmål om hvorfor ikke mail hadde blitt besvart. 

(Det hadde jeg gjort.)

Mvh Bjørnar.

Jeg sender ikke en vare til mange tusen kroner i retur til et selskap som ikke besvarer mine eposter. Det er vel ikke unaturlig?
Når ikke dere besvarer eposter om retur så er det i mitt hode ikke heller sannsynlig at dere ville tilbakebetalt kjøpesummen.

Jeg tok ingen sjansen på å ende opp som svart-Per her med ingen optikk og ingen penger.

Nå er sikkert frist for retur gått ut for lenge siden så det løpet er nok kjørt for min del. Egentlig en effektiv måte det, bare vente med å svare til fristene er gått ut så slipper man retur 😅

Uansett, har derfor hatt en rimelig dyr optikk liggende i hylla i boden ubrukt et par år nå. Burde sikkert bare solgt den på Finn.no, men det er min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bombesikker på at ikke mailene dine har havnet i vår spam da?😊

Det er derfor jeg vil at du sender en mail til oss, så jeg kan finne ut av hva som har skjedd.

Oppgi også i mailen hva du har i hyllen, så ser jeg på det.

God helg, Mvh Bjørnar.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, GrendelRaptor8 said:

Jeg sender ikke en vare til mange tusen kroner i retur til et selskap som ikke besvarer mine eposter. Det er vel ikke unaturlig?
Når ikke dere besvarer eposter om retur så er det i mitt hode ikke heller sannsynlig at dere ville tilbakebetalt kjøpesummen.

Jeg tok ingen sjansen på å ende opp som svart-Per her med ingen optikk og ingen penger.

Nå er sikkert frist for retur gått ut for lenge siden så det løpet er nok kjørt for min del. Egentlig en effektiv måte det, bare vente med å svare til fristene er gått ut så slipper man retur 😅

Uansett, har derfor hatt en rimelig dyr optikk liggende i hylla i boden ubrukt et par år nå. Burde sikkert bare solgt den på Finn.no, men det er min skyld.

 

Har du prøvd å ringe?

 

Jeg har selv opplevd å havne i spam-folderen, ikke få svar på lang tid for så å ringe så finner de eposten. Det hjelper ikke hvor mange eposter du sender hvis spam-filteret spiser alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (18 minutter siden):

 

Har du prøvd å ringe?

 

Jeg har selv opplevd å havne i spam-folderen, ikke få svar på lang tid for så å ringe så finner de eposten. Det hjelper ikke hvor mange eposter du sender hvis spam-filteret spiser alle sammen.

Vel da må de få satt opp et bedre epost regime. En epost server som sender kundeepost i spam-folderen er lite å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, GrendelRaptor8 said:

Vel da må de få satt opp et bedre epost regime. En epost server som sender kundeepost i spam-folderen er lite å stole på.

For min del skjedde dette hos XXL for noen år siden, har også opplevd det med Amerikanske mega-nettbutikker. At eposter av og til handler i spam-filteret er faktisk noe som skjer av og til.

Og for min del er det veldig naturlig å slå på tråden hvis jeg ikke har fått svar på 3-4 dager. Det må jeg gjøre ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktfall skrev (47 minutter siden):

Er du bombesikker på at ikke mailene dine har havnet i vår spam da?😊

Det er derfor jeg vil at du sender en mail til oss, så jeg kan finne ut av hva som har skjedd.

Oppgi også i mailen hva du har i hyllen, så ser jeg på det.

God helg, Mvh Bjørnar.

[email protected]

Jeg kan ikke vite hvor mine eposter havner hos dere. Det er det dere som må ha kontroll på.

Jeg synes det er merkelig i så tilfelle at eposter jeg har sendt tidligere med spørsmål etc FØR varekjøp alltid har blitt besvart. Men kun epost ETTER varekjøp (om retur) ikke blir besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (23 minutter siden):

For min del skjedde dette hos XXL for noen år siden, har også opplevd det med Amerikanske mega-nettbutikker. At eposter av og til handler i spam-filteret er faktisk noe som skjer av og til.

Det skjer ikke uten videre, men styres av epost-regler og policy.

På den andre siden så er det en utrolig enkel måte å unnskyld dårlige interne rutiner på. "Oj, må gått i spam". Har sikkert brukt den noen ganger selv når ting er gått i glemmeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, GrendelRaptor8 said:

Det skjer ikke uten videre, men styres av epost-regler og policy.

På den andre siden så er det en utrolig enkel måte å unnskyld dårlige interne rutiner på. "Oj, må gått i spam". Har sikkert brukt den noen ganger selv når ting er gått i glemmeboka.

 

Og det er en utrolig dårlig unnskyldning for at du ikke har plukket opp telefonen.

Du tar deg bryet med å sende flere eposter og å klage offentlig som en total idiot men å ringe for å spørre hvorfor de ikke hadde svart, det gidder du ikke.

Og spesielt når det er en liten bedrift slik som jaktfall er så vil de ikke ha dedikert IT personell til å passe på epost-systemet. Når selv større bedrifter som XXL gjør feil på det området så er det ikke rart at mindre bedrifter noen ganger gjør det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrendelRaptor8 skrev (23 minutter siden):

Det skjer ikke uten videre, men styres av epost-regler og policy.

På den andre siden så er det en utrolig enkel måte å unnskyld dårlige interne rutiner på. "Oj, må gått i spam". Har sikkert brukt den noen ganger selv når ting er gått i glemmeboka.

Jeg sa vel aldri at du hadde havna i spam? Jeg spurte om du var sikker på at det ikke var tilfelle.  Stor forskjell.

og i de tilfellene mail har havnet der, så har jeg sendt en skjermdump av det, nettopp for å bevise vår uskyld.

Så nei, det er ikke en hvilepute som du indikerer.

Men så lenge du ikke har sendt meg en mail nå, som jeg spurte om, så jeg kan forsøke å finne ut av dette, antar jeg at du ikke ønsker noen hjelp eller forklaring. Da  legger jeg dette bare dødt.

Jeg forsøkte bare å hjelpe, ikke å starte en diskusjon om bedriftens rutiner.

 

Vi MÅ ha et mailsystem som fjerner mest mulig fare, det er enorme mengder spam som blir silt bort.

Da gjør jeg dette enkelt:

de aom ønsker hjelp fra oss, som leser i denne tråden, kan kontakte oss på maiø [email protected]

eller sms 48483870 (Den blir da svart på til mandag, det er ferieavvikling og kun en time til stengetid i dag, og jeg er på reisefot selv.

 

Så går jeg ut av forumet, takk for meg.

God sommer mvh Bjørnar/ Jaktfall AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (1 minutt siden):

 

Og det er en utrolig dårlig unnskyldning for at du ikke har plukket opp telefonen.

Du tar deg bryet med å sende flere eposter og å klage offentlig som en total idiot men å ringe for å spørre hvorfor de ikke hadde svart, det gidder du ikke.

Og spesielt når det er en liten bedrift slik som jaktfall er så vil de ikke ha dedikert IT personell til å passe på epost-systemet. Når selv større bedrifter som XXL gjør feil på det området så er det ikke rart at mindre bedrifter noen ganger gjør det samme.

Hva f vet du om jeg har ringt eller ikke? Ikke uttal deg for sikkert om ting du ikke vet noe om. Å klage på selskaper som ikke leverer som de bør er en hver forbrukers rett.
Jobber du på Jaktfall eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktfall skrev (1 minutt siden):

Jeg sa vel aldri at du hadde havna i spam? Jeg spurte om du var sikker på at det ikke var tilfelle.  Stor forskjell.

og i de tilfellene mail har havnet der, så har jeg sendt en skjermdump av det, nettopp for å bevise vår uskyld.

Så nei, det er ikke en hvilepute som du indikerer.

Men så lenge du ikke har sendt meg en mail nå, som jeg spurte om, så jeg kan forsøke å finne ut av dette, antar jeg at du ikke ønsker noen hjelp eller forklaring. Da  legger jeg dette bare dødt.

Jeg forsøkte bare å hjelpe, ikke å starte en diskusjon om bedriftens rutiner.

 

Vi MÅ ha et mailsystem som fjerner mest mulig fare, det er enorme mengder spam som blir silt bort.

Da gjør jeg dette enkelt:

de aom ønsker hjelp fra oss, som leser i denne tråden, kan kontakte oss på maiø [email protected]

eller sms 48483870 (Den blir da svart på til mandag, det er ferieavvikling og kun en time til stengetid i dag, og jeg er på reisefot selv.

 

Så går jeg ut av forumet, takk for meg.

God sommer mvh Bjørnar/ Jaktfall AS

Det har du helt rett i at jeg har lite interesse av.
Jeg forsøkte på flere måter å få dette løst den gangen jeg ville returner varen. Nå har jeg funnet andre som jeg kan handle fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at seriøsiteten går raskt nedover, så tenker det er greit å avbryte ellers stenger jeg tråden.
Bruk e-post/melding slik som det oppfordres til dersom man ønsker å forfølge saken.
Moderator 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er der ja, go

Det lukter litt når du ikke har sendt meg en mail. DU kan faktisk jobbe i bransjen og ønsker å sverte oss, når du ikke sneder meg en mail og presenter deg.

Det er min konklusjon, god sommer.

Mvh Bjørnar.

 

Admin: Du må gjerne slette meg,

Jeg er ferdig på denne siden kjenner jeg.

Jeg forsøkte bare å bistå de som mente seg dårlig fulgt opp av Jaktfall.

 

Videre så bør forum forlange at innlegg som kritiserer en butikk, legges ut under fullt navn, så man som bedrift har sjans til å rydde opp, og at man unngår personer med onde hensikter..

Mvh Bjørnar Nestangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.