Anders Eriksen Skrevet 2. oktober 2020 Skrevet 2. oktober 2020 Prøver å navigere meg inne på SPOT sine sider for å finne ut om jeg kan sette abonnementet mitt på pause, men er jo helt umulig å finne ut NOE SOM HELST. For ei møkkaside, kjenner jeg er skitlei av hel SPOT-greine og hvor dårlig dette er, og spesielt i forhold til pris. Nå skulle det bli enda dyrere så jeg.... Men tilbake til spørsmålet. Noen som vet hvor jeg kan endre på abonnementet mitt inne på findmespot.com? Finner ut hvordan jeg kan si opp abonnementet, men finner ingen oversikt over andre muligheter. Om jeg sette det på pause eller om det finnes et abonnement som passer bedre til mitt bruk? PS, noen som vil kjøpe en spot gen3?:) 1 Siter
+ketilring Skrevet 2. oktober 2020 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, det er håpløst. Forretningsstrategien deres er visst at kunder ikke skal finne ut hvordan de skal si opp abonnementet. Jeg fant ikke engang ut hvordan jeg skulle slette mine registrerte kredittkortopplysninger, slik at jeg kunne hindre dem fra å belaste meg for et nytt år. Du får sende en mail til [email protected] eller direkte til [email protected] og si at du vil stoppe abonnementet. 1 Siter
Bjellesau Skrevet 2. oktober 2020 Skrevet 2. oktober 2020 Eller ringe, slik jeg gjorde. Helt håpløst. Gikk over til garmin in reach mini. Gode nettsider der du kan sette abonnement på pause med et klikk. 1 Siter
+Tom42 Skrevet 2. oktober 2020 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg skulle på tur og fant ikke min SPOT. Etter å ha tenkt både vel og lenge kom jeg til at den nok var i Spania. Og siden jeg ikke går et skritt uten SPOT, kjøpte jeg en ny. Men så var det dette med abonnement. Ikke enkelt for å si det mildt. Så det endte med at jeg fikk hjelp av en dataekspert, og han trengte ikke mer enn et par timer på å opprette et nytt abonnement. Altfor komplisert. Og da stod jeg med to abonnement. Derfor sendte jeg en henvendelse til dem på FindmeSpot og så fikk jeg faktisk svar at de hadde registrert to ab og når det første nådde sin ende skulle de slette. Jeg har i årenes løp hatt endel korrespondanse med dem på e post til Custom "ett eller annet" og bestandig fått svar. Siter
squidman Skrevet 29. oktober 2020 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg ga opp min SPOT får et par år siden da det ble så dyrt. Setter opp ny tråd der det spørs om SPOT, InReach, eller Iridium, eller EPIRB er best. Eller bare holde seg til vanlig mobil dekning. Siter
Anders Eriksen Skrevet 15. august 2022 Forfatter Skrevet 15. august 2022 Da skulle jeg aktivere et flex abonnement igjen på Spot. Men nå begynner det å bli drøyt. Skal på tur i fem dager nå uten mobildekning, hadde tenkt å ta med spot, men med de prisene er det nesten ikke verdt det for en tre, fire ganger i løpet av året. Eller kanskje har jeg blitt (eller alltid vært) en gjerrig sunnmøring:) 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 15. august 2022 Skrevet 15. august 2022 Wow! PLB koster bare 450kr året. Fordelen med å ha noe aktivert hele tiden er at du kan ta den med på dagsturer, helgeturer, ekspedisjoner - ja, hele tiden egentlig. Det er når man minst forventer det at man får bruk for det. Siter
Anders Eriksen Skrevet 16. august 2022 Forfatter Skrevet 16. august 2022 Marius Engelsen skrev (12 timer siden): Wow! PLB koster bare 450kr året. Fordelen med å ha noe aktivert hele tiden er at du kan ta den med på dagsturer, helgeturer, ekspedisjoner - ja, hele tiden egentlig. Det er når man minst forventer det at man får bruk for det. Godt poeng det. Tror jeg bare må bite i det sure eplet og kjøpe. Etter jeg fikk barn har jeg blitt litt mer forsiktig, eller mer bevisst på det med sikkerhet og muligheten til å få hjelp der det ikke er mobildekning. Jeg har jo passer 40, så må jo tenke på blindtarmen, hjerte og prostata. Ikke at en spot hjelper så mye med prostataproblemer kanskje:) Er jo typisk at det skjer noe om jeg skulle droppe spot:) Siter
+ketilring Skrevet 16. august 2022 Skrevet 16. august 2022 Anders Eriksen skrev (14 timer siden): Men nå begynner det å bli drøyt. Skal på tur i fem dager nå uten mobildekning, hadde tenkt å ta med spot, men med de prisene er det nesten ikke verdt det for en tre, fire ganger i løpet av året. Jeg kom til akkurat samme konklusjon for noen år siden og sa opp SPOT-abonnementet og solgte enheten. I tillegg var (er?) både nettsiden deres og kundeservicen en katastrofe. I tillegg opplevdes Gen 3-enheten som jeg hadde den gangen ganske ustabil, og jeg følte meg sjelden helt sikker på om meldingene nådde fram eller ikke. Jeg gikk i stedet over til Garmin Inreach, som også er dyrt, men ikke så ille som SPOT. Jeg tror det er rundt 350,- fast i året for SAR-tjenesten, og Freedom-abonnementet koster rundt 170,- per måned – sistnevnte kan man aktivere for én og én måned om gangen ved å bruke "utsett"-funksjonen. I tillegg er enheten mye bedre i og med at den fungerer som en vanlig Garmin-GPS (uten kart) samt at man kan laste ned værmeldinger og sende egendefinerte tekstmeldinger. Disse meldingene koster også noen kr pr. stykk. Men nå har områdene jeg ferdes mest i fått ganske god 4G-dekning den siste tiden, så jeg aktiverer løsningen kun 1-2 måneder i året. 1 Siter
Bjellesau Skrevet 16. august 2022 Skrevet 16. august 2022 ketilring skrev (35 minutter siden): Jeg kom til akkurat samme konklusjon for noen år siden og sa opp SPOT-abonnementet og solgte enheten. I tillegg var (er?) både nettsiden deres og kundeservicen en katastrofe. I tillegg opplevdes Gen 3-enheten som jeg hadde den gangen ganske ustabil, og jeg følte meg sjelden helt sikker på om meldingene nådde fram eller ikke. Jeg gikk i stedet over til Garmin Inreach, som også er dyrt, men ikke så ille som SPOT. Jeg tror det er rundt 350,- fast i året for SAR-tjenesten, og Freedom-abonnementet koster rundt 170,- per måned – sistnevnte kan man aktivere for én og én måned om gangen ved å bruke "utsett"-funksjonen. I tillegg er enheten mye bedre i og med at den fungerer som en vanlig Garmin-GPS (uten kart) samt at man kan laste ned værmeldinger og sende egendefinerte tekstmeldinger. Disse meldingene koster også noen kr pr. stykk. Men nå har områdene jeg ferdes mest i fått ganske god 4G-dekning den siste tiden, så jeg aktiverer løsningen kun 1-2 måneder i året. Nøyaktig lik erfaring med SPOT som deg, og gikk for 2 år siden over til Garmin Inreach. Oppsigelse av SPOT abonnementet var en prøvelse. Det må være lettere å søke visum i Nord Korea. 1 Siter
+ketilring Skrevet 16. august 2022 Skrevet 16. august 2022 Bjellesau skrev (10 minutter siden): Oppsigelse av SPOT abonnementet var en prøvelse. Det må være lettere å søke visum i Nord Korea. 😄 Den elendige nettsiden deres hadde ingen funksjon for verken å avslutte abonnementet eller slette kredittkortopplysningene som var lagt inn. Selv etter flere henvendelser til "kundeservicen" deres bare fortsatte de å belaste kortet mitt igjen og igjen. Jeg tror jeg hadde årlige utgifter på rundt 2000,- på den greia. Jeg vurderte å bare sperre kortet mitt, men etter litt graving på noen amerikanske nettforum klarte jeg å spore opp direkteadressen til en som jobbet på regnskapsavdelingen i Globalstar (som er satellitt-operatøren FindMeSpot benytter) og han fikk etter hvert stoppet abonnementet for meg. Etter mye masing klarte jeg også å få refundert utgiftene for det siste året. 😅 2 Siter
Blasterbamse Skrevet 17. august 2022 Skrevet 17. august 2022 Går det ikke an å sette device status til «suspend»? https://www.findmespot.com/en-us/support/my-account/get-help/billing/how-to-manage-your-flex-plan-online Siter
squidman Skrevet 21. mars 2023 Skrevet 21. mars 2023 On 8/16/2022 at 9:21 AM, ketilring said: Jeg kom til akkurat samme konklusjon for noen år siden og sa opp SPOT-abonnementet og solgte enheten. I tillegg var (er?) både nettsiden deres og kundeservicen en katastrofe. I tillegg opplevdes Gen 3-enheten som jeg hadde den gangen ganske ustabil, og jeg følte meg sjelden helt sikker på om meldingene nådde fram eller ikke. Jeg gikk i stedet over til Garmin Inreach, som også er dyrt, men ikke så ille som SPOT. Jeg tror det er rundt 350,- fast i året for SAR-tjenesten, og Freedom-abonnementet koster rundt 170,- per måned – sistnevnte kan man aktivere for én og én måned om gangen ved å bruke "utsett"-funksjonen. I tillegg er enheten mye bedre i og med at den fungerer som en vanlig Garmin-GPS (uten kart) samt at man kan laste ned værmeldinger og sende egendefinerte tekstmeldinger. Disse meldingene koster også noen kr pr. stykk. Men nå har områdene jeg ferdes mest i fått ganske god 4G-dekning den siste tiden, så jeg aktiverer løsningen kun 1-2 måneder i året. Ja ser det, jeg har tenkt meg inn i Hardangervidda, gikk til innkjøp av en Iridium 9575 sat-telefon, men abbo koster flesk..650kr måneden. Mye billigere med Garmin InReach. Allikevel, ganske bra med sat-telefon at man kan ringe og beskrive krisen. Litt ulempe at kan ikke ringe direkte til 110/112/113, men må ringe til Redningssentralen Sør eller lokal SAR, eller politistasjon eller noe. For en lengre tur over hardangervidda burde jo man hatt begge. Har gitt opp min spot, kan ikke gjenopprette abbo uten tilgang til IMEI/serienummer, og den er nå så slitt at kan ikke lese den. GEN1 SPOT den første. Helt håpløst. Og da har vi alle disse hendelser der Politi eller SAR osv ville ikke respondere til SPOT meldinger for en del år siden. Nei Sat-telefon og eller mulig InReach for min del. Fikk nylig spørsmål fra en kompis om han burde kjøpe inn GPS til tur på høyfjellet rundt Torpo/Syningen. Jeg svarte at det holder massevis med god app på mobilen, og papirkart og kompass i reserve. GPS sånn Garmin osv (har en gammel 60csx) har dårlig skjerm, dyre kart, og var utdatert for 20 år siden. Har sin plass på turer over grønnlandsisen, tåler en støt, og værbestandig, men jo mindre man faller og knuser mobilen sin så er ikke det noe problem. Kan ikke se for meg at jeg bruker min Garmin lenger. Men dere andre kan ha andre meninger! Jo mindre jeg krysser Hardangervidda på langs, da skal jeg ha med den og sat-telefonen! Alltid hyggelig være tilbake her på chatten! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.