+zimwalker Skrevet 30. september 2020 Skrevet 30. september 2020 rayun skrev (18 minutter siden): Og jeg merket ikke noe før jeg var hjemme. Uhell skjer når man minst venter det. Anyway, bra for deg at at det ikke var ved gylfen det måtte tørkes 1 Siter
arif1998 Skrevet 1. oktober 2020 Forfatter Skrevet 1. oktober 2020 Då har jeg testet rødsprit brenneren i hagen og må si meg ganske fornøyd egentlig, synes det er lydløst og gikk ikke så treigt som jeg hadde trodd. Kjøpte meg vanlig rødsprit på jernia, men er det noe som fungerer bedre enn vanlig rødsprit? Siter
Omnilite Skrevet 1. oktober 2020 Skrevet 1. oktober 2020 arif1998 skrev (17 minutter siden): Då har jeg testet rødsprit brenneren i hagen og må si meg ganske fornøyd egentlig, synes det er lydløst og gikk ikke så treigt som jeg hadde trodd. Kjøpte meg vanlig rødsprit på jernia, men er det noe som fungerer bedre enn vanlig rødsprit? Å blande ca 10% vann i den. Den varmer ikke fortere, men soter mindre. 1 Siter
Humbug Skrevet 1. oktober 2020 Skrevet 1. oktober 2020 arif1998 skrev (2 timer siden): Då har jeg testet rødsprit brenneren i hagen og må si meg ganske fornøyd egentlig, synes det er lydløst og gikk ikke så treigt som jeg hadde trodd. Kjøpte meg vanlig rødsprit på jernia, men er det noe som fungerer bedre enn vanlig rødsprit? Hvis du har muligheten til å dra over grensa til Sverige så selger de sprit med metanol der. Hvis ikke er Fin Fyr og/eller biltemas peissprit greie kompromisser. 1 Siter
dsk Skrevet 1. oktober 2020 Skrevet 1. oktober 2020 Har du tilgang på metanol så er 10-15% metanol i rødspriten det som skal til for å ikke få sot. Teoretisk litt lavere effekt, men sot tar også effekt. 1 Siter
Håkan S Skrevet 3. oktober 2020 Skrevet 3. oktober 2020 Metanol ger mer CO vid förbränning men 10% saknar det betydelse 100% ej bra 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.