Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt meg opp på Galdhøpiggen uka før påsken 2007. Planen er å gå opp fra Spiterstulen. Har vært der en gang før, men det var på leiskole for maaaange år siden. Hvordan er forholdene på denne tiden av året? Ski eller til fots? Har tenkt til å ligge i telt i området rundt Spiterstulen i noen dager. Forslag til andre turer å fylle dagene med mottas med takk.

Annonse
Skrevet

SKI!

Normalt ikke skredfare opp til Galdhøpiggen selv om bratt.

Andre alternativer: Tverråbrean med toppturmuligheter til Bukkeholstinder, Tverråtinder og Bukkehøe.

Styggehøe kan gi fine nedkjøringer.

Den klassiske firebreturen: Styggebrean, Porten, Storjuvbrean, Illåbreabandet, Nørre Illåbrean, Nedre Tverråbandet, Tverråbrean og retur.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du ikke vet at du trenger ski i Jotunheimen/til Galdhøpiggen ved påsketider, tror jeg jeg ville holdt meg unna breene, for å si det sånn.

Skrevet

Det var jo ikke et snilt svar Espen? Truger går for øvrig greit, men er noe tungt. Brodern gikk med truger og snowboard på ryggen til Piggen ved påsketider for halvannet år siden.

Det er veldig vanlig å gå usikret på breene utpå vinteren når det er mye snø, men 100% ufarlig er det ikke, derfor bør man vite hva man skal gjøre, hvor man skal gå. Går man alene er man i dyp trøbbel om man faller nedi noe selv om selve fallet ikke medfører skade.

Hvis du ikke er 100% trygg på hvor du skal gå vil jeg ikke anbefale deg å gå alene på disse breene. I påska har Spiterstulen gratis turer med guiding for gjestene, men det omfatter vel ikke deg 8)

Men det er masse fine turer som ikke går direkte på breer også. Spiterhøe, eller Memurutinden / Leirhøe via Veoskardet er noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.