TL Skrevet 21. august 2020 Skrevet 21. august 2020 Hei! Var så uheldig/ klønete å miste kamerabagen med kamerautstyr ned i en vel 3 m dyp bergsprekk. I og med at jeg var alene på tur tok jeg ikke sjansen på å åle meg ned i bergsprekken. Min første tanke var å ta kontakt med lokale for å få hjelp til å få opp kamerabagen, men er litt i tvil om dette er måten å gjøre det på. Oppdraget er jo ikke helt uten risiko. Burde man kanskje heller konsultere profesjonelle. Hva vil dere anbefale? Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 21. august 2020 Skrevet 21. august 2020 Kanskje høre med lokale klatrere eller folk som jobber i fjellsikringsfirma? Disse bør ha rett utstyr og kompetanse til å vurdere slikt? 1 Siter
TL Skrevet 21. august 2020 Forfatter Skrevet 21. august 2020 Ja, det er kanskje det lureste. Takk for svar. Siter
+Kristian V. Skrevet 21. august 2020 Skrevet 21. august 2020 Veier det mye? Ligger det synlig fra toppen? Siter
elgen Skrevet 21. august 2020 Skrevet 21. august 2020 Hei Mulig å huke tak i med en krok i snor?? Elgen Siter
TL Skrevet 22. august 2020 Forfatter Skrevet 22. august 2020 Ja, kløfta går rett nedover, og jeg syntes å kunne skimte bagen der den lå nede i mørket. Vekta er vel litt over det et vanlig speilreflekskamera veier. Mulig jeg blir å ta turen tilbake selv, da stedet kun ligger 2,5 km fra sivilisasjonen. Men så er det å ha rett utstyr med seg da. Her er jeg i tenkeboksen - og trenger innspill. Siter
Omnilite Skrevet 22. august 2020 Skrevet 22. august 2020 TL skrev (6 timer siden): Men så er det å ha rett utstyr med seg da. Her er jeg i tenkeboksen - og trenger innspill. Teleskopisk stang a-la båtshake? 2 Siter
Terka Skrevet 22. august 2020 Skrevet 22. august 2020 Låne en Beta Stick og en karabin fra noen som klatrer, og noen meter tynt tau så er du der. Evt bare fiskeutstyr, og en sluk i enden som kan hekte baggen med kroken. 1 Siter
Skogens Stønn Skrevet 22. august 2020 Skrevet 22. august 2020 (endret) Hvis du kan se hvor den ligger og er i stand til å senke noe ned rett ovenifra ville jeg forsøkt med kraftig fiskesene med et halvtungt lodd i enden (50-100 gram?) og under loddet en senestump med et antall litt kraftige treblekroker (fiskekroker med tre krokspisser). Det er litt avhengig av at det ikke er for mye annet å hekte seg fast i. Alternativt ei lang nok list (billig fra trevareforhandler) med et antall treblekroker bundet fast i enden som du stikker ned og hekter fast i veska. Lykke til. Dette klarer du fint med litt tålmodighet. 😉 Endret 22. august 2020 av Skogens Stønn 1 Siter
Kurt S Skrevet 23. august 2020 Skrevet 23. august 2020 Om du er interessert så ta kontakt med meg så kan vi se på om det er noen grei måte å løse dette på. Jeg har bakgrunn fra fjellklatring, fjellsikring og tilkomstteknikk. Send gjerne en pm. 1 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 23. august 2020 Skrevet 23. august 2020 Har du god sikt, og ser fotobagen, ja da ville jeg forsøkt Svenskepilk! 4 Siter
TL Skrevet 23. august 2020 Forfatter Skrevet 23. august 2020 Mange gode tips her. Nå har jeg bestemt meg for å dra tilbake til dette stedet for å gjøre et helhjertet forsøk på egen hånd. Diverse fiskeutstyr, m.m. i sekken. Kommer tilbake med info om hvordan det gikk. Takk for gode tips og ideer 1 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 24. august 2020 Skrevet 24. august 2020 Lykke til, høres ut som det var endel ting å prøve ut 😁 1 Siter
Populært innlegg TL Skrevet 18. november 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 18. november 2020 Igjen vil jeg takke for konstruktive innspill. For de som har lyst å se hvordan det hele endte, så har jeg skrevet noen ord om dette på turbloggen min: https://helgetur.net/2020/11/18/visthus-klemetskardet/ 13 Siter
Skogens Stønn Skrevet 19. november 2020 Skrevet 19. november 2020 Tipper turen tilbake føltes mer humørfylt enn turen ut og at det da ikke var så farlig med regnet allikevel. 1 Siter
Kurt S Skrevet 19. november 2020 Skrevet 19. november 2020 Veldig bra.....og veldig bra skrevet. 👍 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.