Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var så uheldig/ klønete å miste kamerabagen med kamerautstyr ned i en vel 3 m dyp bergsprekk. I og med at jeg var alene på tur tok jeg ikke sjansen på å åle meg ned i bergsprekken.

Min første tanke var å ta kontakt med lokale for å få hjelp til å få opp kamerabagen, men er litt i tvil om dette er måten å gjøre det på. Oppdraget er jo ikke helt uten risiko. Burde man kanskje heller konsultere profesjonelle.

Hva vil dere anbefale?

Annonse
Skrevet

Ja, kløfta går rett nedover, og jeg syntes å kunne skimte bagen der den lå nede i mørket. Vekta er vel litt over det et vanlig speilreflekskamera veier.

Mulig jeg blir å ta turen tilbake selv, da stedet kun ligger 2,5 km fra sivilisasjonen. 

Men så er det å ha rett utstyr med seg da. Her er jeg i tenkeboksen - og trenger innspill.

Skrevet (endret)

Hvis du kan se hvor den ligger og er i stand til å senke noe ned rett ovenifra ville jeg forsøkt med kraftig fiskesene med et halvtungt lodd i enden (50-100 gram?) og under loddet en senestump med et antall litt kraftige treblekroker (fiskekroker med tre krokspisser). Det er litt avhengig av at det ikke er for mye annet å hekte seg fast i. Alternativt ei lang nok list (billig fra trevareforhandler) med et antall treblekroker bundet fast i enden som du stikker ned og hekter fast i veska.

Lykke til. Dette klarer du fint med litt tålmodighet.

😉

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
Skrevet

Om du er interessert så ta kontakt med meg så kan vi se på om det er noen grei måte å løse dette på. Jeg har bakgrunn fra fjellklatring, fjellsikring og tilkomstteknikk. Send gjerne en pm. 

• Liker 1
Skrevet

Mange gode tips her.

Nå har jeg bestemt meg for å dra tilbake til dette stedet for å gjøre et helhjertet forsøk på egen hånd. Diverse fiskeutstyr, m.m. i sekken. Kommer tilbake med info om hvordan det gikk.

Takk for gode tips og ideer :-)

• Liker 1
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.