Tor Magne Skrevet 15. august 2020 Skrevet 15. august 2020 På min kveldsrunde etter brunsnigler, fant jeg denne larven. Man får svar på det meste her på forumet, så jeg tenkte å spørre om noen her inne vet hva slags larve dette er? Siter
Heriks Skrevet 15. august 2020 Skrevet 15. august 2020 Uten at jeg er noen ekspert på sommerfugler(les: jeg kan ta feil) så kommer det jo litt an på hvor i landet du har funnet den. Hvis det er innenfor utbredelsesområdet (typ sør-norge) så tror jeg dette er larven til en Stor snabelsvermer (Deilephila elpenor) 1 Siter
Tor Magne Skrevet 15. august 2020 Forfatter Skrevet 15. august 2020 Jeg tror du traff inner-10'er der Takk skal du ha 1 Siter
Aleksander Jacobsen Skrevet 15. august 2020 Skrevet 15. august 2020 Etter logoen å dømme, vil jeg tippe denne er en Ticket-To-The Moon-larve... 1 1 Siter
Prebb Skrevet 16. august 2020 Skrevet 16. august 2020 https://orakel.artsdatabanken.no/ kan ofte være behjelpelig. Den har ikke alltid 100% treff, men veldig kjekt verktøy. 2 Siter
turboms Skrevet 17. august 2020 Skrevet 17. august 2020 (endret) 100% en stor Snabelsvermer som nevnt over. Hilsen en hobbyentomolog Endret 17. august 2020 av Anders Holt Siter
Heriks Skrevet 18. august 2020 Skrevet 18. august 2020 Lompa skrev (15 minutter siden): Nei, det er ikke alltid den treffer.. Men den var faktisk ganske god, visste ikke om denne og har allerede lagret den som favoritt på bokmerkeraden min (hvis man ser bort i fra at den tydeligvis ikke kjenner systematikken til allykano ... men er egentlig litt usikker selv, så får være overbærende der ... ) Siter
Lompa Skrevet 18. august 2020 Skrevet 18. august 2020 Heriks skrev (5 minutter siden): Men den var faktisk ganske god, visste ikke om denne og har allerede lagret den som favoritt på bokmerkeraden min (hvis man ser bort i fra at den tydeligvis ikke kjenner systematikken til allykano ... men er egentlig litt usikker selv, så får være overbærende der ... ) Nei det er jo så mange modeller av Ally at det ikke kan forventes at de har alle inne. Jeg har testet den litt, og har fått en del treff når bildene er gode. Da jeg la inn et ansiktsbilde av meg selv fikk jeg hjortelusflue.. 1 1 Siter
Skogens Stønn Skrevet 18. august 2020 Skrevet 18. august 2020 Lompa skrev (30 minutter siden): Nei, det er ikke alltid den treffer.. En kammerat la inn bilde av katten sin: 4 Siter
Skogens Stønn Skrevet 18. august 2020 Skrevet 18. august 2020 Må se å få meg noen andre solbriller: 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.