zementh Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Jeg har akkurat kjøpt en Svea123 ny. Men brennerhodet er ikke sentrert midt på og røret opp til det står litt skrått. Er det noen her inne som har en slik og som kan fortelle meg om dette er normalt eller at om røret har blitt bøyd? Siter
Hege P. Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Jeg har en slik, og mener at det du beskriver må være en feil. Jeg hadde nok sendt den i retur. Hva mener dere andre? Endret 29. juli 2020 av Hege P. Siter
Skogens Stønn Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Om det er feil blir kanskje en skjønnsmessig vurdering. Det kan se ut som om røret har blitt bøyd til side. Antakelig er det da toppen av tanken som har gitt litt etter. Eventuelt er hullet gjenget opp skjevt. Du bør i alle fall inspisere området der brenneren er festet i tanken for eventuelle sprekker eller lekkasje. Finner du noe sånt er det i alle fall reklamasjonsgrunn. Ellers har det neppe noen funksjonsmessig betydning. Jeg ville kanskje sendt det bildet til selgeren og hørt hva han eller hun mener. Liker de å ha fornøyde kunder sender de deg en ny uansett om det er feil eller ikke. Gratulerer ned en snedig liten brenner. Jeg har en sånn og liker den godt. ;-) Siter
Bjørn J Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Jeg ville helt klart ikke godtatt det, og fått den byttet i en ny. Siter
zementh Skrevet 29. juli 2020 Forfatter Skrevet 29. juli 2020 Ok, takk for svar. Da får jeg sende en mail til outnorth og reklamere. Har uansett ikke brukt den, så kan jo returnere den uansett hva de sier. Siter
Bjørn J Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 zementh skrev (På 29.7.2020 den 17.46): Ok, takk for svar. Da får jeg sende en mail til outnorth og reklamere. Har uansett ikke brukt den, så kan jo returnere den uansett hva de sier. Ekspander Ja, det er kanskje enklere å bruke angreretten, rett og slett. Reklamasjon kan ofte ta lengre tid. Siter
+zimwalker Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Bjørn J skrev (På 29.7.2020 den 18.23): Ja, det er kanskje enklere å bruke angreretten, rett og slett. Reklamasjon kan ofte ta lengre tid. Ekspander Enig, skjønt det er jo en risiko for at de ikke godtar retur på angrefrist dersom de ser at varen er skadet, så det kan være lurt å nevne at varen var skadet ved ankomst. 1 Siter
zementh Skrevet 29. juli 2020 Forfatter Skrevet 29. juli 2020 zimwalker skrev (På 29.7.2020 den 18.59): Enig, skjønt det er jo en risiko for at de ikke godtar retur på angrefrist dersom de ser at varen er skadet, så det kan være lurt å nevne at varen var skadet ved ankomst. Ekspander Er ikke så redd for det, det er ganske åpenbart at det er en produksjonsfeil. Er ingenting som tyder på at den har blitt bøyd slik i ettertid, kan ikke se at toppen på drivstoffboksen har blitt presset ned på den ene siden. Tror hullet ned i boksen er laget skjevt, også har de vel bare litt slett kvalitetskontroll på fabrikken. Siter
Hege P. Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Selv om det skulle vise seg at det ikke påvirker funksjonen vil det være en feil som i alle fall ville irritere meg. Ny vare skal være uten slike feil. Ellers er Svea123 en flott og praktisk liten primus. Det ville undre meg mye om Outnorth ikke vil gi deg en ny en. Siter
Skogens Stønn Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Bjørn J skrev (På 29.7.2020 den 18.23): Ja, det er kanskje enklere å bruke angreretten, rett og slett. Reklamasjon kan ofte ta lengre tid. Ekspander ...mens ved angrerett må du selv betale portoen for returen (noe selger skal betale ved reklamasjon) Endret 29. juli 2020 av Skogens Stønn presisering Siter
+zimwalker Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 (endret) Skogens Stønn skrev (På 29.7.2020 den 20.08): ...mens ved angrerett må du selv betale portoen for returen (noe selger skal betale ved reklamasjon) Ekspander Det varierer vel, noen av de største webshopene (som f.eks. Outnorth her) har som regel fri-retur uansett årsak. Fra Outnorth sin faq: Sitat Koster det noe å returnere en vare? Nei, du har frie returer hos Outnorth.no når du bruker returfraktseddelen som du fikk sammen med bestillingen din. Om du ikke har returfraktseddelen går det bra å kontakte vår kundeservice for å få en ny via e-post eller vanlig post. Ekspander Endret 29. juli 2020 av zimwalker 1 Siter
Skogens Stønn Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 zimwalker skrev (På 29.7.2020 den 20.32): Det varierer vel, noen av de største webshopene (som f.eks. Outnorth her) har som regel fri-retur uansett årsak. Ekspander Ja, godt poeng. Jeg burde selvsagt sagt at angrerettloven ikke krever at selger skal betale returporto. Mange nettbutikker (og også fysiske butikker) har jo såkalte "åpne kjøp" med rettigheter som går langt ut over den lovfestede angreretten. Veldig bra faktisk. ;-) Siter
esphojo Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Hadde også sendt den i retur. Er ganske smal (eller godt tilpasset) åpning i varmeskjoldet på de (når en trer vindskjermen over brennerhodet), så du ville nok irritert deg over det også ved bruk. Ellers er det bare å glede seg til du får en ny. Virkelig god og artig brenner 😊👍 Siter
Prebb Skrevet 30. juli 2020 Skrevet 30. juli 2020 Jeg ville uansett nevnt det. Ved angrerett risikerer man at de ikke inspiserer varen utover å se at den er i emballasjen. Da selges den på ny og noen andre risikerer å få en Svea123 med feil. På angrerettskjema pleier det alltid å være et felt man kan fylle ut med hvorfor man ønsker å returnere. Siter
Skogens Stønn Skrevet 30. juli 2020 Skrevet 30. juli 2020 Prebb skrev (På 30.7.2020 den 6.10): Jeg ville uansett nevnt det. Ved angrerett risikerer man at de ikke inspiserer varen utover å se at den er i emballasjen. Da selges den på ny og noen andre risikerer å få en Svea123 med feil. På angrerettskjema pleier det alltid å være et felt man kan fylle ut med hvorfor man ønsker å returnere. Ekspander Ja, og hvis poenget var å bruke angreretten og så etterpå bestille en ny fra samme sted, så risikerer man å få samme vare tilbake. Ved angrerett leverer man jo bare varen tilbake og må bestille ny hvis man vil ha varen allikevel (og da må man i hvert fall betale porto) Siter
Larix Skrevet 30. juli 2020 Pålogget Skrevet 30. juli 2020 Dette er jo egentlig veldig enkelt. Kontakte selger og finn en løsning sammen. Hvis selger er vanskelig, så er det bare å returnere innen angrefristen og handle ny annet sted. Og hvis en, i tilfelle, passer på å påpeke dette, så kan det jo hende en vanskelig selger blir en medgjørlig selger😉 Siter
+zimwalker Skrevet 30. juli 2020 Skrevet 30. juli 2020 Skogens Stønn skrev (På 30.7.2020 den 9.09): Ved angrerett leverer man jo bare varen tilbake og må bestille ny hvis man vil ha varen allikevel (og da må man i hvert fall betale porto) Ekspander Si meg, jobber du i posten du siden du hele tiden vil at vi skal betale porto? Returen er gratis hos Outnorth, og de har gratis frakt ved kjøp over kr 999,-. (Svea123 koster der kr 1309,-). 1 Siter
zementh Skrevet 30. juli 2020 Forfatter Skrevet 30. juli 2020 Bare for å følge opp denne, så sendte jeg bilder i en mail til kundeservice hos Outnorth i dag. Fikk svar om at jeg bare skulle returnere den så vil de sende meg en ny. Portofritt begge veier selvsagt. 4 Siter
Larix Skrevet 30. juli 2020 Pålogget Skrevet 30. juli 2020 zimwalker skrev (På 30.7.2020 den 10.06): Si meg, jobber du i posten du siden du hele tiden vil at vi skal betale porto? Returen er gratis hos Outnorth, og de har gratis frakt ved kjøp over kr 999,-. (Svea123 koster der kr 1309,-). Ekspander Portoen betales nok, uansett, den😉 1 Siter
+zimwalker Skrevet 30. juli 2020 Skrevet 30. juli 2020 Larix skrev (På 30.7.2020 den 12.58): Portoen betales nok, uansett, den😉 Ekspander På samme måte som husleie, lønn og alt annet, so what? Siter
Larix Skrevet 30. juli 2020 Pålogget Skrevet 30. juli 2020 Fordi du lurte på om @Skogens Stønn jobbet i posten, siden han "bekymret seg" for portoen Det er jo ikke slik at Posten frakter gratis, selv om ikke kundene til Outnorth blir avkrevd frakt. Siter
+zimwalker Skrevet 31. juli 2020 Skrevet 31. juli 2020 Larix skrev (På 30.7.2020 den 13.57): Fordi du lurte på om @Skogens Stønn jobbet i posten, siden han "bekymret seg" for portoen Det er jo ikke slik at Posten frakter gratis, selv om ikke kundene til Outnorth blir avkrevd frakt. Ekspander Ok, da forstår jeg hvor du ville.... Siter
Skogens Stønn Skrevet 31. juli 2020 Skrevet 31. juli 2020 (endret) zimwalker skrev (På 30.7.2020 den 10.06): siden du hele tiden vil at vi skal betale porto? Ekspander Nei, her har det vist gått helt i surr for deg. Jeg ville jo at man ikke skulle betale porto. 😄 Jeg har forøvrig benyttet meg av både angrerett (og måttet betale porto de gangene) og reklamasjon (alltid kostnadsfritt, ved et par anledninger har det til og med kommet folk hjem til meg og reparert, også det kostnadsfritt). Og reklamere kan du gjøre selv om produktet er godt brukt, men ikke benytte angreretten. Det endte jo også med reklamasjon i saken denne tråden startet med. Den ble byttet i en ny, kostnadsfritt. Endret 31. juli 2020 av Skogens Stønn Siter
+zimwalker Skrevet 31. juli 2020 Skrevet 31. juli 2020 Skogens Stønn skrev (På 31.7.2020 den 19.31): Nei, her har det vist gått helt i surr for deg. Jeg ville jo at man ikke skulle betale porto. 😄 Ekspander Tror du må lese hva du selv skrev Du hevdet først at man ved bruk av angreretten selv må betale portoen. Og i neste omgang sier du at om man bruker angreretten og så bestiller ny vare, "da må man i hvert fall betale porto". Siden du i begge tilfeller sier at vi må betale portoen, når vi faktisk ikke må det, høres det jo unektelig ut som du at du vil at vi skal betale mer porto enn vi må. Hva du tenker kan ikke jeg forholde meg til, ser bare det du skriver. Derfor spurte jeg "Si meg, jobber du i posten du siden du hele tiden vil at vi skal betale porto?" Siter
Skogens Stønn Skrevet 1. august 2020 Skrevet 1. august 2020 (endret) zimwalker skrev (På 31.7.2020 den 20.20): Tror du må lese hva du selv skrev Du hevdet først at man ved bruk av angreretten selv må betale portoen. Og i neste omgang sier du at om man bruker angreretten og så bestiller ny vare, "da må man i hvert fall betale porto". Siden du i begge tilfeller sier at vi må betale portoen, når vi faktisk ikke må det, høres det jo unektelig ut som du at du vil at vi skal betale mer porto enn vi må. Hva du tenker kan ikke jeg forholde meg til, ser bare det du skriver. Derfor spurte jeg "Si meg, jobber du i posten du siden du hele tiden vil at vi skal betale porto?" Ekspander Fint at du vet bedre enn meg hva jeg ønsket. Men rett ut sagt: Det er i det hele tatt veldig vanskelig for meg å forstå hvordan du klarer å konkludere med at du tror at jeg skulle ønsker at noen skulle betale mer porto. Det ville i så fall være veldig lite lurt av meg å fortelle at ved å benytte reklamasjon har du en lovfestet rett til å slippe å betale porto. Men, men. Det spiller forsåvidt ingen rolle hva du tror om meg. Jeg lever godt med det uansett. Og brenneren ble jo erstattet på en måte som er et stjerneeksempel på hvordan forbrukerkjøpslovens paragrafer om reklamasjon på vare med feil virker. Han eller hun er nok fornøyd. Endret 1. august 2020 av Skogens Stønn Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.