Gå til innhold
  • Bli medlem

Da er vi der - SKIFØRE (?)

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Forsov meg som en nedsnødd brunbjørn i dag, og missa nesten en av de vakreste dagene i mine fjell. Vel kom jeg sent ut, men flere var også sene, vel var Minillkrokveien brøyta (helt opp?), men ikke kirkeveien, og langt ifra veien attover til Bredalen og slettes ikke P-plassen oppom.

Så det ble ikke Gråfjellet, det ble ikke Svarthetta og det ble ikke Høghø.

Men en fin tur på truger til Tjønnpiken ble det, se på bildet med meg bak kamera og foran kamera Nonstjønna, og så kommer herligheten med Høghø midt i med Grønhø til høyre, bakerst troner Trolhetta med Svarthetta midt imellom.

Skiføre?

For å komme seg opp hit opp ble det vading i 3-4 dm nysnø i skogen, den er slett og fin etter siste ukas "storm" - så truger var sterkt å anbefale, selv om en da også sakk godt nedi, så gikk det greit.

Oppom skogen oppå toppene var det tåblesse, og "sommerføre". Snøen var pakka sammen i skavler og fordypninger, fast nok for små skiturer her og der.

Med 4-5 minus, helt tørr snø og klar blank stille sol så var det riktig fornøyelig å labbe omkring og kose seg med fotografering og se på rypene :)

post-511-133474441503_thumb.jpg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.