Populært innlegg meisal Skrevet 26. juli 2020 Populært innlegg Skrevet 26. juli 2020 Hadde planlagt å gå over Søre Steinbruhøa og Nordre Steinbruhøa (i Sunndal kommune), med start ved Reinsvatnet. Plan var å starte å gå i 18-tiden for å ta unna så mange kilometer som mulig. Men ble forsinket, og startet ikke før 19:30. Etter ca. 3 km, var klokken allerede 21:00. Det begynte å bli dårlig sikt. Egentlig skulle jeg gå et par timer til. Litt skuffet, slo jeg opp teltet og overnattet. Det er det fine når man har med alt i sekken, det er bare å sette opp teltet når man må. Det var kaldere enn forventet. Neste tur må skumunderlaget være med, ikke bare luftmadrass. Kroppen ble veldig kald, og da måtte jeg snu meg ofte. Alltid litt "spenning" i å åpne teltdøren om morgenen for å se værstatus. Fin utsikt etter noen få minutters gange. Det er slik som gjør at jeg liker å gå i fjellet. Hovedmålene ikke synlig. Mistet mye av motivasjonen siden jeg nå visste at jeg ikke ville greie å gå planlagt tur. Satset på at det var mulig å komme meg ned igjen et stykke lengre frem. Det var ganske bratt, men gikk fint å komme ned til flatere terreng. På slutten begynte jeg å bli veldig sliten, vondt i både beina og ryggen. 1-2 km fra parkeringsplassen møtte jeg ca. 15-20 personer i løpet av 15 min som var på vei ut i fjellet. Var tilbake ved bilen 12:45. Ikke noe spesielt eller spektakulært som skjedde på turen, men synes det var en fin mini-tur. Tviler på at jeg hadde greid å gått opprinnelig rute, så jeg må nok roe ned egne forventninger og planlegge kortere ruter. Hjelper ikke på saken at jeg er utrolig stresset, og tar sjeldent pause når jeg først har startet å gå. Det er noe jeg må prøve å forbedre meg på. Tegnet inn ca. rute. Hadde det vært GPS-sporing, ville det nok blitt mye mer hit-og-dit, enn disse fine/rette strekene. 😀 Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 13 Siter
north003 Skrevet 3. august 2020 Skrevet 3. august 2020 Har vært mye inne i de områdene. Vedlig fint der inne. Morsomt å se igjen Slotthøa / Reinsvatnet Siter
Bjellesau Skrevet 4. august 2020 Pålogget Skrevet 4. august 2020 Ser ut som en flott tur likevel, selv om du ikke greide den planlagte ruten. Jeg prøvde for første gang i sommer å bare plukke ut et område og gå på måfå og impuls uten noe store planer. Da ble det tid til fisking, topptur og slaraffenliv. Fint det også..... Siter
meisal Skrevet 5. august 2020 Forfatter Skrevet 5. august 2020 Bjellesau skrev (21 timer siden): Ser ut som en flott tur likevel, selv om du ikke greide den planlagte ruten. Jeg prøvde for første gang i sommer å bare plukke ut et område og gå på måfå og impuls uten noe store planer. Da ble det tid til fisking, topptur og slaraffenliv. Fint det også..... Det høres ut som en herlig løsning å kunne starte en plass, uten noen spesifikke planer/mål, og bare se hvor/hva man ender opp med å gjøre. Selv så er jeg for stresset til å kunne gjøre noe slikt. Har også funnet ut at jeg må legge opp en rute/plan, for at jeg i det hele tatt skal komme meg på tur. Det er sjeldent jeg greier eller holder meg til planlagt rute, men det er en annen sak. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.