Populært innlegg evensverdrup Skrevet 2. august 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 2. august 2020 Nå har vi publisert del 3. I denne episoden padler vi en packraft fra Arctic Village til Ruby. Vi padler East Fork Chandalar, Chandalar og Yukon River. Kristina som mer eller mindre har lidd seg over tundraen med betennelser og gule stafylokokker, så frem til å kunne padle så beina kunne hvile. Det hun kanskje ikke så for seg var 14 dager med Beaver Fever - hvor hun slet med å få i væske og næring. I løpet av denne perioden mister hun mye vekt og får flere anfall, men å gi seg er aldri et alternativ. 10 Siter
Populært innlegg evensverdrup Skrevet 9. august 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 9. august 2020 Fjerde og siste episode. God søndag! 11 1 1 Siter
Oksen Skrevet 18. august 2020 Skrevet 18. august 2020 Utrolig underholdende. Faktisk noe av det bedre jeg har sett på YouTube. Synes også filmingen var veldig bra👍 Siter
evensverdrup Skrevet 23. august 2020 Forfatter Skrevet 23. august 2020 Jøss, takk! Så gøy at du fant filmene underholdene! Setter pris på tilbakemeldingen. Kanskje det dukker opp noe mer etterhvert Siter
Kurt S Skrevet 24. august 2020 Skrevet 24. august 2020 (endret) Woooow for en tur.......for en kone du har fått deg!!! For ett eventyr. Sendte en link til en venn av meg som har bodd i Arctic Village og han ble rent rørt da han så igjen A.V. og Guilbeau Pass. Han fortalte om at han var på tur i G.P. med sin daværende kjæreste. Hu kastet sekken sin veggemellom nedover steinrøysa og skreik "jeg er ikke noen faens rein".... Da innså kompisen min at det var ett døfødt forhold. Gla' for at det gikk bedre med dere Også morsomt at dere på slutten takket Evelyn Reitan og Mari Høe-Raitto (to utrolig hyggelige damer) PS: Dere må ikke slutte å legge ut filmer, for dette var bra (hilsen gammel radio og tv fyr) Endret 24. august 2020 av Peppy 1 Siter
evensverdrup Skrevet 25. august 2020 Forfatter Skrevet 25. august 2020 Takk @Peppy! Gøy at du har bekjentskaper i Alaska, og at du kjenner Evelyn og Mari. To svært hjelpsomme og kunnskapsrike damer 👍🏼 Er heldig med kona, ja Kristina sier sjeldent nei og tar utfordringer få andre ville sagt ja til. Helt topp å kunne dele slike opplevelser sammen. Flere filmer kommer nok 3 Siter
peik Skrevet 23. september 2020 Skrevet 23. september 2020 For en ekspedisjon. Flott filmet og ikke for langt. Var dere innom Tanana og hilste på Yukon Men? Siter
evensverdrup Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter Skrevet 15. oktober 2020 Hei @peik! Vi svingte innom Tanana, ja, men det var mest i et forsøk å få tak i Metronidazol for å behandle Kristina's "Beaver Fever" (giardiasis). Dessverre var ikke den lille klinikken deres veldig behjelpelig. Tanana var definitivt den mest moderne og utbygde landsbyen vi var innom. I stor kontrast til Arctic Village hvor de i mye større grad var avhengig av jakt og fiske. Siter
peik Skrevet 18. oktober 2020 Skrevet 18. oktober 2020 evensverdrup skrev (På 15.10.2020 den 15.19): Hei @peik! Vi svingte innom Tanana, ja, men det var mest i et forsøk å få tak i Metronidazol for å behandle Kristina's "Beaver Fever" (giardiasis). Dessverre var ikke den lille klinikken deres veldig behjelpelig. Tanana var definitivt den mest moderne og utbygde landsbyen vi var innom. I stor kontrast til Arctic Village hvor de i mye større grad var avhengig av jakt og fiske. Vi ble advart mot beaver fever da vi var på tur i Alaska. Vi bare blåste av det da, men skjønner det er alvorlig. Problemet i Alaska og USA generelt er at man tutes ørene fulle av at alt er farlig. Til slutt tror man ikke på noenting. Ulv ulv-syndromet ... Kunne gjerne tenkt meg å padle fra Whitehorse og nedover Yukon-elven i kajakk. Siter
+Blindgjenger Skrevet 18. oktober 2020 Skrevet 18. oktober 2020 evensverdrup skrev (På 15.10.2020 den 15.19): giardiasis Auda. Det er ikke noe gøy! For meg tok lang tid å komme (nesten) tilbake til før-status, mer enn ti år. Heldigvis ikke alle som får så langvarige problemer! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.