Populært innlegg DenGladeVandrer Skrevet 18. juli 2020 Populært innlegg Del Skrevet 18. juli 2020 (endret) Som ivrig, ustemplende Kjentmannsjeger med en haug med bøker (ikke nyeste), og lagt samtlige inn i GarminBasecamp på PC og GPS, har jeg i en del år hatt Hurum på lista. (men det er jo så utrolig mange andre steder å farte rundt, så dessverre blitt litt oversett) Hadde en tur i Svelvikmarka, ferje til Verket og gikk over Knivsfjellet (KM-poster) til Holmsbu og Kyststien tilbake i fjor, og hatt et par turer rundt hele Hurumlandet på landeveissykkel, det er det jeg har sett av Hurum. Nå var turen komme for å ta minst tre, helst fire poster av ulik årgang på nord-øst delen av Hurum. Gjorde en avtale med en fra forumet her, så vi møttes ved Sætre, og kjørte opp til P-plass ved Sem, og gikk opp til Stikkvannskollen. Skikkelig nedtur at trappa til tårnet var tatt ned. Hvor farlig kan det være å gå i det tårnet? Har gått i tretårn som har vært ganske lugubre uten å bli skada, men men. Første post var unnagjort. Neste post var syd på Stikkvannskollen, så vi gikk litt på noen stier, og litt off-pist og kom da fram. Da foreslo turfølge at vi kunne stikke ned til Milorg-hula i Vestre Askedalen. Vi gikk bratt ned mot Sæterpytten, og det var utrolig frodig i fin vegetasjon og stilige berg/fjellformasjoner. Sånne steder er det vanskelig å ta bilder som viser hvordan det faktisk er. Absolutt verdt en tur. Vi kom fram til hula, en herlig skjult skatt som jeg er veldig glad for at jeg ble vist. Nå har jeg noe å vise fram til andre. Vi gikk opp igjen til tårnet, og turfølge dro hjem. Veldig hyggelig dame Jeg spiste da matpakka, og satte kursen for dagens tredje post, Bjønnåsen. Gikk mot Stikkvannshytta, og fulgte grusveien et stykke, før jeg tok snarveien, rett/bratt opp til Bjønnåsen. Jeg DIGGER «vertikal lyng-krabbig/klatring» for å komme til topper. Bjønnåsen var et utrolig vakkert skue. Koselig hus, fint langt gress, et par putter og en haug med sauer. Jeg har så lyst til å klappe dem, og fikk så vidt rørt litt på en som kom luskende, men de er dessverre for redde. (Dumme dyr assa😝) Droppa plan om den fjerde posten på Gleinåsen, men det gjør jo ikke noe. Jeg MÅ tilbake til Hurum. Gikk grusveien ned mot Hesthagdammen og mor Grønsand og ned til fjorden og fulgte Kyststien rundt via Kinnartangen og veien videre tilbake til Sætre hvor jeg ankom i dag tidlig. Herlig å høre live Beatles-musikk fra et utested, det var en fin avslutning på en helt SUPER dag. Ca to timers busstur hjem igjen, (hva er vel 2x2 timer med buss når man får oppleve det jeg gjorde?) Tidvis litt grått vær, litt koseregn og vind, ganske perfekt turvær egentlig. Atter en terningkast 10-tur. Endret 18. juli 2020 av DenGladeVandrer 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imp Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Mange fine bilder! 😊 Det var veldig hyggelig å følge deg et stykke på veien og gøy å vise frem skjønne Hurum. Takk for turen 😊😊 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 18. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2020 Imp skrev (22 minutter siden): Mange fine bilder! 😊 Det var veldig hyggelig å følge deg et stykke på veien og gøy å vise frem skjønne Hurum. Takk for turen 😊😊 Bare hyggelig. Og jeg er klar for mer Hurum. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjellesau Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Fine bilder! Såg nesten litt høstlig ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 19. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2020 Bjellesau skrev (4 timer siden): Fine bilder! Såg nesten litt høstlig ut... Takker. Var litt høststemning ja, men høst er jo koooz😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.