Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg holder på å kjøpe meg ny sekk og har fnunet ut at Bergans Viking II kan være den rette sekken. Jeg er kun 171cm høy og det er iflg spek. innenfor det som anbefales til denne sekken.

Fra før har jeg en Norrøna Recon Pack 130l. mistenker at denne egentlig ikke passer helt, selv om jeg har gått mye med den.

Siden jeg har en 130l sekk til de største og tyngste børene lurte jeg på om jeg skulle kjøpe en 110l VikingII sekk. Den kommer jo også i 130l og akkurat nå er jeg fryktelig i tvil om hvem jeg skal velge. Tenker jo at det hadde vært kjekt å ha den ekstra plassen for sikkerhets skyld siden vektforskjellen er minimal.....

Noen som har prøvd denne sekken og som kan tipse meg om den er bra, og om jeg bør velge 110 fremfor 130 av en eller annen grunn?

Sekken skal brukes til lengre turer på fjellet (5-10 dagers turer) og oppakning opptil ca 30 kg.

Mange takk på forhånd.

Annonse
Skrevet

jeg har brukt samme sekk siden i vår, og synes den fungerer kjempe godt. eneste negative er at plass og bærekomfort gjør at man kan ha med seg mer enn nødvendig og bære unødvendig tungt.

noen flere spm ? kontakt meg

hilsen simen

95121314

Skrevet

Har en bergans alpinist, som er ca 8 år gammel (110) liter.

Samme som viking, bare lengre rygg, og litt bredere skulderremmer.

De er i utgangspunktet lite forandret.

Jeg har brukt min mye, og er godt fornøyd.

Det eneste jeg har merket, er at hoftebeltet kan gnage

litt på lårene, det er stivt, og litt unødvendig bredt.

Jeg mener man aldri får for stor sekk....!

Bergans har noen geniale frontlommer ( som kjøpes utenom )

Som jeg er blitt svært glad i.

Jeg klarer meg lenge med 110 l. men som sagt god plass får man

aldri nok av.

Lurer på om viking finnes i 130 l?

mvh Trond

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.