morten Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 På tilleggsmaterialesidene til boka vår, Norges fjelltopper, har vi nå publisert en oppsummering av en del feil og mangler ved den opprinnelige lista i boka med noen nye topper og nye kandidater m.m. Lista finner man på følgende link www.glittertindforlag.no/2000meter Deretter velger man fra menyen på toppen "Lister for nedlasting", og det 4., et Word-Dokumenter, er den nye informasjonen. Kan også lastes ned direkte på denne: www.glittertindforlag.no/2000meter/Tilleggsdokument.doc Siter
Tom Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Blir slikt oppdatert i eventuelle nye utgaver av boken? Siter
morten Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Ja i EVENTUELLE nye utgaver blir de det. Siter
Knut-Willy Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Hei Takk for interessant lesning (og oppdatering), og nok engang for super bok!! Jeg har en agenda om å få avklart Vestre (eller også kalt V-2) Austanbotntind. For noen år siden målte jeg skaret mellom den og den høyere toppen på ca 2100, Midtre (eller V-1) til å være 30m (god barometermåling). Jeg gjorde undersøkelsene i et stabilt og pent vær. Jeg ser at en del lister har ført denne inn med p.faktor 25m, men skulle likt å vite om dette er en "arv" fra Røynes liste, eller om noen i nyere tid har god dokumentasjon på denne. I min toppjakt (der p.faktoren baseres på 30m), blir denne i så fall en del av samlingen, og jeg regner denne med inntil mer presise målinger foreligger (på GPS o.a.) Beste hilsen Knut-Willy Siter
Alek Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg og en kamerat målte det samme skradet til 25 og 27 meter. Jeg tror det er mer enn 25 meter men mindre enn 30. Føltes sånn ut iallefall Siter
Knut-Willy Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Takk for info ja. Må nok i entusiasmens ånd sjekke selv med GPS også (i kampen om en ekstra "godkjent topp"), men har også hatt følelsen av at det ikke var noe særlig mer enn 20m+, men det har jo vært tilfelle ved mange andre topper også, og som har hatt over 30m i p.faktor. Uansett var jeg litt (positivt) overrasket over at høydemåleren viste 30m. Knut Willy Siter
Tom Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Eventuelle nye utgaver, bare? Det er da vel ingen tvil om at det vil komme flere? Ellers kommer det til å bli helt ville tilstander om noen år. Folk kommer til å by tusenvis av kroner for brukte eksemplarer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.