Gå til innhold
  • Bli medlem

For "toppnerder" - Oppsummering av "ny" toppinfo (2k 10m pf.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tilleggsmaterialesidene til boka vår, Norges fjelltopper, har vi nå publisert en oppsummering av en del feil og mangler ved den opprinnelige lista i boka med noen nye topper og nye kandidater m.m.

Lista finner man på følgende link

www.glittertindforlag.no/2000meter

Deretter velger man fra menyen på toppen "Lister for nedlasting", og det 4., et Word-Dokumenter, er den nye informasjonen.

Kan også lastes ned direkte på denne:

www.glittertindforlag.no/2000meter/Tilleggsdokument.doc

Annonse
Skrevet

Hei

Takk for interessant lesning (og oppdatering), og nok engang for super bok!! Jeg har en agenda om å få avklart Vestre (eller også kalt V-2) Austanbotntind. For noen år siden målte jeg skaret mellom den og den høyere toppen på ca 2100, Midtre (eller V-1) til å være 30m (god barometermåling). Jeg gjorde undersøkelsene i et stabilt og pent vær. Jeg ser at en del lister har ført denne inn med p.faktor 25m, men skulle likt å vite om dette er en "arv" fra Røynes liste, eller om noen i nyere tid har god dokumentasjon på denne. I min toppjakt (der p.faktoren baseres på 30m), blir denne i så fall en del av samlingen, og jeg regner denne med inntil mer presise målinger foreligger (på GPS o.a.)

Beste hilsen

Knut-Willy

Skrevet

Takk for info ja. Må nok i entusiasmens ånd sjekke selv med GPS også (i kampen om en ekstra "godkjent topp"), men har også hatt følelsen av at det ikke var noe særlig mer enn 20m+, men det har jo vært tilfelle ved mange andre topper også, og som har hatt over 30m i p.faktor. Uansett var jeg litt (positivt) overrasket over at høydemåleren viste 30m.

Knut Willy

Skrevet

Eventuelle nye utgaver, bare? Det er da vel ingen tvil om at det vil komme flere? Ellers kommer det til å bli helt ville tilstander om noen år. Folk kommer til å by tusenvis av kroner for brukte eksemplarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.