Navigatøren Skrevet 2. juli 2020 Skrevet 2. juli 2020 Hei. Jeg har bestemt meg for å bytte fra nylon til multifilament på min Shimano Sedona 1000 snelle. Spørsmålet er, hvordan går jeg fram? Hvor mye f.eks fireline trenger man på ei stang ment for ørret? Ser at mange bruker 0.12mm. Er det lurt å bruke nylon eller fluorcarbon innerst? Setter pris på alle svar. 1 Siter
Aurejeger Skrevet 2. juli 2020 Skrevet 2. juli 2020 Navigatøren skrev (På 2.7.2020 den 11.53): Hei. Jeg har bestemt meg for å bytte fra nylon til multifilament på min Shimano Sedona 1000 snelle. Spørsmålet er, hvordan går jeg fram? Hvor mye f.eks fireline trenger man på ei stang ment for ørret? Ser at mange bruker 0.12mm. Er det lurt å bruke nylon eller fluorcarbon innerst? Setter pris på alle svar. Ekspander Hei Jeg har 0.10 mm Fireline på min Shimano Sedona 1000 fi. Jeg har noen runder med elektriker tape direkte på spola for at ikke multi lina skal glippe og for å bygge ut litt. Du kan også ha litt mono sene innerst. Det gir samme resultat. Det ligger masse videoer på YouTube om hvordan du spoler på lina. Tror jeg fikk plass til underkant av 200 m, men det trengs jo ikke så mye. Ei spole på 110 m holder. Da har du bare ha tape og/eller monosene innerst. Det viktigste er at du får fylt opp spola helt ut til ca 1mm fra kanten. 1 Siter
Aurejeger Skrevet 2. juli 2020 Skrevet 2. juli 2020 Hei igjen Når jeg har monosene innerst knytter jeg multien til mono sena med uni mot uni knute med 7-8 surringer. Her holder det med noen runder med mono. Jeg bruker noen meter for å bygge ut litt. 1 Siter
tubbs Skrevet 2. juli 2020 Skrevet 2. juli 2020 (endret) Navigatøren skrev (På 2.7.2020 den 11.53): Hei. Jeg har bestemt meg for å bytte fra nylon til multifilament på min Shimano Sedona 1000 snelle. Spørsmålet er, hvordan går jeg fram? Hvor mye f.eks fireline trenger man på ei stang ment for ørret? Ser at mange bruker 0.12mm. Er det lurt å bruke nylon eller fluorcarbon innerst? Setter pris på alle svar. Ekspander Nylon innerst, så 110-150 meter 0,12 med multi og en fortom på 60 cm+ med fluorocarbon + en sluklås i enden Endret 2. juli 2020 av tubbs 2 1 Siter
Navigatøren Skrevet 2. juli 2020 Forfatter Skrevet 2. juli 2020 Tusen takk for alle gode svar! Da får jeg ta en tur på butikken. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.