Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du har gått en del langs merkede stier i Jotunheimen de siste 4-5 årene, ønsker vi å komme i kontakt med deg for å høre litt mer om dine opplevelser. Alt er av interesse. Viktigste er at du har gått en del, har brukbar hukommlelse og er i stand til en nøktern formidling av opplevelsene.

Send en kort oppsummering av turene du har gått (kun merkede / umerkede stier, IKKE toppturer) i Jotunheimen og når, som en PM eller pr. epost til glittertindglittertindforlag.net

Alle får svar, og de vi velger å ta en prat med, får et eksemplar av boka Jotunheimen - Bygdin, Gjende og Besseggen, så snart denne kommer ut til sommeren.

Mvh

Morten og Julia Helgesen

Annonse
Skrevet

Gjelder det kun området rundt Gjende og Besseggen? Eller er dere interessert i området rundt Vettismorki f.eks. Hva med gode historier?

Av området rundt Gjende kan jeg nevne at jeg sammen med min svigerinne gikk Gjende på langs på råtten våris, etter å ha vært på Olavsbu ei uke. En annen interessant tur er oppgangen til Surtingsui på ski fra øst, men det er vel for en topptur å rekne.

Ellers var vi tre damer som gikk fra Olavsbu til Vettismorki en vårdag. Det burde være mulig å gå fra Glitterheim til Vettismorki (Jotunheimen på skrå) på to dager, med overnatting på Olavsbu.

En interessant tur er også fra Vetti - inn Vettisgjelet og opp langt Fleskedøla til Vettismorki.

Å ta seg inn i Vettisgjelet på vinterstid er også spennende. Vormelids venner har gått helt fra Vetti til Vormelid flere ganger. Selv har jeg bare gått inn i Styggegjilet på ski. Gamleveien til Avdalen gård (Avdalsskåri) er også en artig og luftig tur.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.