Okv Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Hehe, husker jeg såg den på kino da den var fersk. Filma på New Zealand ? Jeg husker også at jeg så den på kino, såg biter av den nå også, må vel sies å være noe av det verre som er laget av film; dårlig plott, middelmådige skuespillere, totalt urealistiske scener som selv en ikke-alpinist skjønner er bare tull, og så det viktigste, greier overhodet ikke å formidle noe av atmosfæren og opplevelsen ved det å være tilstede oppe i fjellet. Siter
Spinoza Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Man kan mene mye om norske og nordiske filminnspillinger, men man kan ikke si annet enn at naturen er et sentralt element i flertallet av dem. Hamsun og Undsetfilmatiseringer som Landstrykere og Kristin Lavransdatter er jo noen. Ellers var det vel en scene i en film hvor et par hadde seg i en sjark fylt med sei, omgitt av fjord og nord-norsk natur. Er ikke det in natura så er vel ikke noe det . Ellers er det en ganske mye fjell, bre og snø i filmen Alive. Siter
Vandrefalk Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Det gikk faktisk en svensk barnefilm på NRK 1 i ettermiddag, Daniel og Emma:Møtet, som hadde noen skikkelig fine naturscenerier. Kjente det rykket i beina.... Siter
askogvoll Skrevet 8. april 2007 Skrevet 8. april 2007 Som friluftsentusiast og flyger fant jeg en film som kombinerte begge disse to delene for et par uker siden.. De som er eldre enn meg har garantert sett den lenge før meg.. Filmen jeg tenker på er Alive (1993) Med Andesfjella som tenkt bakteppe (egentlig filmet i British Columbia, Canada), og 29 mennesker som treffer fjellet med et brak, så er det absolutt en film som er verdt å se http://movies.yahoo.com/movie/1800184536/details Alex Siter
Jakob Skrevet 8. april 2007 Skrevet 8. april 2007 Så "Touching the Void". Absolut fremragende! Den bedste doku-drama jeg har set i lang, lang tid. Slår alle Discovery udsendelser stort. Især bjergbestigningsbillederne er fantastiske. Meget flot optaget! Se mere om den her: http://www.imdb.com/title/tt0379557/ Siter
jhpf Skrevet 8. april 2007 Skrevet 8. april 2007 I "den siste mohikaner" er det fantastisk natur. Ganske bra film også, så det får en ta som en bonus http://interaktiv.vg.no/filmextra/film.php?id=2825 1 Siter
jarle Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 the eiger sanction! den perfekte kombinasjon: clint eastwood, klatring og nordveggen på eiger... Siter
Erik Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 the eiger sanction! den perfekte kombinasjon: clint eastwood, klatring og nordveggen på eiger... Den har vært på ønskelisten min lenge, om ikke annet p.g.a. den legedariske kommentaren til Clinter'n: "We will continue in good style..". Men vet du om den kan leies i Norge eller må man bestille den fra Amazon el.l.? Siter
Dag G - Evje Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Filmen "Flyvende dolker" fra Kina på 800 tallet har fantastisk natur. All energi i filmen er lagt i det visuelle ytre. For noen høstfarger !! Den siste kampscenen foregår i kraftig snøvær. Så hvit, så hvit. Ellers bare for spesielt interreserte. "Alive" er en flott film. I nøden spiser man vel det meste. Siter
Nils Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Den har vært på ønskelisten min lenge, om ikke annet p.g.a. den legedariske kommentaren til Clinter'n: "We will continue in good style..". Men vet du om den kan leies i Norge eller må man bestille den fra Amazon el.l.? Den er å få kjøpt blant annet her Erik: http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhuset.filmforklaring?VareID=1136 Siter
Are Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Ellers har www.play.com det meste av film og musikk. Levers fraktfritt! Kjøper du i tillegg flere produkter deles forsendelsen opp i enkeltpakker slik at en som oftes havner under momsgrensen. Enkelt og genialt! Siter
500fjell Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Andre som er fine familiefilmer er: Den utrolige reisen (1). Eventyr i Alaska Gutta på tur DVD! Ellers har man jo: Bergtatt av Everest (dokumentar). Har ikke sett så mange andre naturfilmer, så "The Kite Runner" i går på kino. Det jeg ble mest imponert over var de flotte bildene fra Himalaya i Afghanistan/Pakistan. Siter
gremlin Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 The Last Trapper - (den siste jeger) mye fin natur der, familiefilm - ikke akkurat verdens beste men.... se innom www.dvdhuset.no Siter
Dalegudbrand Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Into the Wild har vel premiere i disse dager: http://www.intothewild.com/ Siter
jarle Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Den har vært på ønskelisten min lenge, om ikke annet p.g.a. den legedariske kommentaren til Clinter'n: "We will continue in good style..". Men vet du om den kan leies i Norge eller må man bestille den fra Amazon el.l.? aner ikkje. fant den på nettet... har du spurt et sted de selger filmer? masse fine gammeldagse sikringsmetoder i den filmen... Siter
squidman Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Ikke spillefilm, og jeg har kun sett klipp på web, men jeg brenner for å få tak i dem: 'Steep' - rigget hvisst en hel flycam greia opp på fjellet, flere døde nesten av snøras. Filmet i B.C., Canada. Ekstrem ski-kjørere. 'Teddy Bear Crisis' - samme. 'First descent' selfølgelig - Terje er helt sykt! - sett den faktisk.. Ellers for noen 'cheap thrills' er det alltid youtube klippen fra 'speed-skiing' freakene på Eiger'n (Acrobase.com) og klippene til Ozone kjørerne (går det VIRKELIG ANN Å FLY SÅ LENGE PÅ SNOWKITE?!!! - Shasta selfølgelig). Edit: det var visst en film om Himalaya på IMAX - fikke aldri sett den, men var visst spektakulært. 'Second that' (helt enig) med 'Touching the Void'..fully sick mate.. Har ikke sett den nye norske snowboard filmen - er den vært å se? Cookie Siter
Jan-Eilert Pedersen Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Er det noen som husker "Bjørnen" / "The bear" fra 1988? Mikkel Fønhus - type film fra Alaska om en bjørn og jegere som jaktet på den. Den likte jeg godt kan jeg huske. J-EP Siter
Arket A4 Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Er det noen som husker "Bjørnen" / "The bear" fra 1988? J-EP Den så jeg på kino når jeg var 11 år, mycket bra da hvertfall. Og jaggu hadde dem ikke fått den som billigfilm på platekompaniet istad.... Siter
Lindap Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Denne filmen har en del fine fluefiskescener som jeg mistenker er spilt inn av andre enn skuespillerne: Där floden flyter / A river runs through it. http://www.filmpunkten.se/filmtitel.asp?ID=4919 Har alle interesserte fått med seg at Monsen på Nordkalotten kan lastes ned med Bittorrent? Sjekk på NRK. Siter
Lindap Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 "The grizzly man" er ikke nevnt enda. http://www.filmweb.no/kino/article95663.ece Kan sikkert skaffes på DVD. Mye vakre bilder av bjørn og natur. Og ellers er god fremstilling av en person som er en kombinasjon av engasjert og gal. Siter
gremlin Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Tidenes kultklassiker fra "fjell miljø" må jo være Fjolls til fjells.... Mystikk, forviklinger og storartet skikjøring!! Siter
TrondA Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Naturskildringer i film? - Det er David Lean det... Se "Lawrence of Arabia", "Bridge over River Kwai" og "Ryan's Daughter". Stort bedre enn dette blir det ikke. Her er 70 mm widescren-formatet utnyttet maksimalt. Sett dere ned og nyt! Siter
larka Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Hva med Heftig og begeistret. Enkelte scener gir god Finnmarksfølelse. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.