nesning Skrevet 21. juni 2020 Skrevet 21. juni 2020 Denne sommeren skal vi prøve oss på kanoturer. Bikkja vår kan selvfølgelig svømme men har aldri gjort det lenger enn noen meter. Så, er det smart med redningsvest eller er det bare nødvendig under visse forhold som lavt temperatur, langt fra land, stryk osv.? Siter
martin.m Skrevet 21. juni 2020 Skrevet 21. juni 2020 Jeg har alltid hatt med vest til min hund, men den har blitt brukt når det har vært de aspektene du nevner, langt fra land, kaldt vann, lange kryssinger og stryk. 2 Siter
Vimsehue Skrevet 21. juni 2020 Skrevet 21. juni 2020 Jeg har vest på mine, selvom ho ene er en kløpper på å svømme. Mye kan skje, og jeg syns håndtaket på vestene er helt ypperlige for å lempe opp hundene fra vannet og opp i kajakk/kano 4 Siter
Diger Jotne Skrevet 22. juni 2020 Skrevet 22. juni 2020 Vi bruker vest på våres hunder selv når dem bare svømmer langs land. Dette fordi det gir hunden en bedre stilling i vannet. Gir dem bedre og kraftigere tak. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 22. juni 2020 Skrevet 22. juni 2020 Bruk vest! Jeg har måttet plukke opp bikkjen fra sjøen, da er vesten gull verdt. Godt håndtak å holde i, og hunden flyter bedre. 3 Siter
nesning Skrevet 23. juni 2020 Forfatter Skrevet 23. juni 2020 Det kommer fram en klar beskjed fra alle kommentarene, takk. På varme dager er det vel ingen problem heller med vest for hunden siden det er kjølig i bunnen på kanoen? Siter
Vimsehue Skrevet 23. juni 2020 Skrevet 23. juni 2020 nesning skrev (3 timer siden): Det kommer fram en klar beskjed fra alle kommentarene, takk. På varme dager er det vel ingen problem heller med vest for hunden siden det er kjølig i bunnen på kanoen? På veldig varme dager så bruker jeg å dynke vesten i vann med jevne mellomrom, så får hunden litt avkjøling også 1 Siter
elgen Skrevet 28. juni 2020 Skrevet 28. juni 2020 Som flere andre: Håndtaket! når den skal plukkes opp eller evt. med snor i, så du kan vinsje den inn. Elgen 1 Siter
Troll1 Skrevet 30. juni 2020 Skrevet 30. juni 2020 Ja alla i familien skall ha flytväst, även dom fyrbenta.☺️ 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.