SiriTyb Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Noen som har forslag til overdel til tur i sommer? Jeg elsker jo ulltrøyer...MEN Ofte kan det bli alt for varmt med ull, selv tynn ull... .ser "mange" går i tynne lyse skjorter. feks. VEt ikke om det er av bomull eller annet materiale? men da tenker jeg at jeg evt skulle hatt en som tørker lett ihvertfall. Kan tenke meg dette kan være svalere(, og kanskje ha en effekt mot mygg også). Skal jo selvsagt ha med en ulltrøye også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+rayun Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Fuktig/våt bomull blir iskald noen sekunder etter du har stoppet og fått av deg sekken. Men veldig godt å trekke på seg tørr t-skjorte etter endt dusj/dag. Under vandring er bomull mitt sistevalg😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders_G Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Ull og silke er overlegent alt jeg har testa. De forrige modellene av Eir til klättermusen var fantastisk bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skal bare... Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Eg foretrekk også ull. Eg har til gode å prøve noko som er betre enn ei tynn ull-t-skjorte i varmen. Men for å stoppe myggen, er det nok mykje som fungerer betre. Ei lys farge er sjølvsagt betre enn ei mørk i solsteiken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Tynn og lyftig syntet, evt syntet/bomull blanding? Den temperaturregulerande effekten til ull har eg aldri merka i den retninga. Eg dauar om nokon kjem og prakkar på meg ulltrøye på sommaren, samme kva variant/samansetning av materialar den har. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HEsBo Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 +1 for tynn ull her. Synes T-skjorte i ull er behagelig, selv midtsommers. Som det nevnes over så er ikkje dette taktikken for å unngå myggstikk på armane.. Også synes eg det blir mindre lukt i ullplagg, som er et stort pluss på svette sommerturer. Meget fornøyd med bla. Devold-trøyer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+lars p Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Er jo masse snacks å få i skjorter fra feks fiskeutstyr produsenter,. Simms har geniale lette plagg som tørker hurtig også(dessverre dyre da). Ellers har Exoffico bra ting med innsatt innsektbeskyttelse . Vært ett par runder med skikkelige tilbud på fjellsport tidligere i år https://www.fjellsport.no/search/?q=exofficio Uv beskyttelsen i plagget gir ofte en god pekepinn på hvor luftig den føles 15-30 er bra til varme dager 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 SiriTyb skrev (19 timer siden): Noen som har forslag til overdel til tur i sommer? Jeg elsker jo ulltrøyer...MEN Ofte kan det bli alt for varmt med ull, selv tynn ull... .ser "mange" går i tynne lyse skjorter. feks. VEt ikke om det er av bomull eller annet materiale? men da tenker jeg at jeg evt skulle hatt en som tørker lett ihvertfall. Kan tenke meg dette kan være svalere(, og kanskje ha en effekt mot mygg også). Skal jo selvsagt ha med en ulltrøye også... Skjorte er deilig turplagg. Jeg bruker det mer og mer om sommeren. Jeg liker best kombinert polyester/bomull, med liten bomullandel. Skjorta må ikke være for tynn hvis den skal være effektiv mot myggen. Jeg har gode skjorter fra Bergans og Fjellreven, men det fins mange.. Denne synes jeg er supergod. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
famjsv Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 SummerWool fra Janus er perfekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
varmtvann Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Jeg har en veldig tynn og luftig syntet-topp som jeg bruker når jeg ikke vil ha ull. Det er en type "treningssinglet" men den dekker ordentlig over skuldrene (sånn at jeg får noe mellom huden og skulderremmene). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barlind Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 SiriTyb skrev (På 9.6.2020 den 14.51): Noen som har forslag til overdel til tur i sommer? Jeg elsker jo ulltrøyer...MEN Ofte kan det bli alt for varmt med ull, selv tynn ull... .ser "mange" går i tynne lyse skjorter. feks. VEt ikke om det er av bomull eller annet materiale? men da tenker jeg at jeg evt skulle hatt en som tørker lett ihvertfall. Kan tenke meg dette kan være svalere(, og kanskje ha en effekt mot mygg også). Skal jo selvsagt ha med en ulltrøye også... Top tips! Prøv WeNorwegians sine myke ull T-skjorter. Eventuelt Aklima. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiriTyb Skrevet 26. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2020 Endte på en Aklima og en fra norheim(?) , varmen bydde ikke på store problemer for meg i år... Haha Kjøpte en trøye fra monsen på salg, den er alt for tykk. Den kan jeg sove i ute til vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olamann Skrevet 26. juli 2020 Del Skrevet 26. juli 2020 For min del: Tynn og luftig syntet (f.eks Bergans fløyen) når det er varmt og strålende sol. Tynn ull (f.eks Devold Breeze) når det er vekslende og "norsk sommertemperatur". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 27. juli 2020 Del Skrevet 27. juli 2020 (endret) Jeg trasker stort sett i Finnmark når det traskes så jeg foretrekker slikt som ExOfficio Bugsaway Securitee Arugula. Myggavvisende genser med lange ermer og tommelhull i ermet. Det minimerer behovet for myggmiddel og du unngår at myggen sitter og stikker gjennom det tynne plagget du har på deg. Alternativet er å ha skalljakken på - uaktuelt på varme dager. Tror jeg handlet ca 10 slike og tilsvarende i vinter på salg. Fikk de ned i 179,- pr stk på det billigste. Har tatt i bruk et par nye i år. Resten ligger pakket i plast i skapet så jeg er dekket opp de nærmeste årene også... Endret 27. juli 2020 av Espen Ørud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 27. juli 2020 Del Skrevet 27. juli 2020 Bruker singlet/tskjorte hvis det er varmt, ellers en tynn ull som regel. Har en Houdini som er veldig tynn og blanding av ull og silke. God til slikt bruk og tørker raskere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSleepwalker Skrevet 27. juli 2020 Del Skrevet 27. juli 2020 Leste ikke alle svara, men brukte en flanellskjorte sommern 2018. Var så varmt. Komboen solkrem og svette gjorde at den føltes fuktig 24/7. Men funka bra når det var dritvarmt hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.