Brukernavn Opptatt Skrevet 9. juni 2020 Skrevet 9. juni 2020 Jeg lurer på hvordan det er med snømengden i Lifjell i Telemark nå. Har tenkt meg en tur i løpet av neste uke (15.6). Planen er å gå opp fra Jønnbu. Er det slik at det går ann å gå opp til fots nå? Har sett prognose på senorge.no, og det ser der ut som det akkurat er i ferd med å bli farbart til fots, så håper det er noen som har vært der oppe siste dagene som kan hjlpe meg. Siter
+Kristian V. Skrevet 9. juni 2020 Skrevet 9. juni 2020 Før var det et webcam som viste hvordan snømengden der oppe var, men det sto i Gvarv så ikke noe nærbilde akkurat, men nok til at man fikk en indikasjon. Dette er desverre borte nå.. Men denne gruppen på facebook kan nok være til hjelp, er allerede noen andre som har spurt om det samme der, og folk som har vært på Lifjell poster bilder for å vise. Veldig kjekt:https://www.facebook.com/groups/451866185203259/ Et annet tips er å sjekke tags på instagram hvis du har det. Da kan man og komme over bilder fra folk som har vært der i det siste Siter
Brukernavn Opptatt Skrevet 9. juni 2020 Forfatter Skrevet 9. juni 2020 Takk, da tror jeg jeg fant svaret mitt. Ser ut som om det er ganske så farbart nå ja, så lenge man er villig til å vasse over noen flekker med snø 1 Siter
ØysteinT Skrevet 13. juni 2020 Skrevet 13. juni 2020 Gjerne gi tilbakemelding om hvordan det var Siter
+Kristian V. Skrevet 13. juni 2020 Skrevet 13. juni 2020 Var en som la ut bilder fra 10/6 i samme gruppe som nevnt over, med enda mindre snø. Og nå er det vel enda mindre, nå som det har vært så varmt de siste dagene. I tillegg melder Yr.no masse flott vær og mer varme der oppe i uka som kommer.. Ble nesten frista til å ta turen selv.. 1 Siter
utinaturen Skrevet 14. juni 2020 Skrevet 14. juni 2020 Jeg gikk fra Gavlesjå til Hollan nå i helgen og der var det helt supert. Snakket med noen som kom over Øysteinnatten og de hadde gått en del på snø. På vestsiden av fjella ligger det ganske store partier med dyp snø og svake snøbroer over smeltbekker under. Det var noen som hadde gått gjennom disse og havnet i vannet under. Ta forhåndsregler så går det nok veldig bra👍 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.