Alek Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du kan komme godt over 100 hvis du tar med rubb og rake, men da begynner det vel å bli litt vel mye rot pluss at du sikkert må gjøre om mye for å få system og plass nok til alle. Av de lettere synlige toppene som enda ikke er merket kan jeg jo nevne Skagsnebb(ligger forran den Bakerste), Nørdre og Nest Søre Hellstugutind. Det du kaller Vestre Bukkeholstind er egenlig en av fire vestre Bukkeholstinder. Den du har merket er Bukkeholstind, V-3. Ellers ser man V-4 et stykke til høyre og til venstre V-2(drukner noe i pixelgrøt) V-1 og M-2 (M-1 drukner mye i pixelgrøt) Ellers har du god plass til å merke av Nørdre Tverråtind som du kan se som en morsom pyramide litt til høyre for Store Tverråtind. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anderfo Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du (dere!) har gjort et imponerende stykke arbeid! Noen som vil forsøke seg på mitt bilde også? Det dekker den sørvestlige delen av alpene, bildet er tatt fra sentrum av Torino, Italia. http://folk.ntnu.no/anderfo/pics/2006-02-01-Torino-panorama/index.htm (velg en passelig versjon, avhengig av din netthastighet..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohannesO Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Det var forsåvidt aldri hensikten å oppnå et rundt tall navn, snarere å sette navn på det som kan sees godt nok. Men nå som Aleks forslag er med, skulle det være over 100. Litt flaut å glemme Nørdre Tverråtind, vi var jo på toppen litt senere på turen. Heldigvis er all teksten og linjene egne layers i Photoshop, så det lar seg gjøre å flytte det litt rundt. Blir litt pixelgrøt ja, men det kommer av 400kb begrensningen. Må ned i 19 på jpg kvalitet nå for å komme under. Fant forresten en annen og litt obskur Fjellforum begrensning på bilder: De kan ikke være større enn 5000 pixler i høyde eller bredde! Johannes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Så en liten feil på bildet ditt JohannesO: Toppen som er navnsatt til Torfinnstinden (2120), er nok egentlig Kvitskardtinden (2193). Fra denne vinkelen vil Kvitskardtinden bli liggende foran Torfinnstindane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohannesO Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Så en liten feil på bildet ditt JohannesO: Toppen som er navnsatt til Torfinnstinden (2120), er nok egentlig Kvitskardtinden (2193). Fra denne vinkelen vil Kvitskardtinden bli liggende foran Torfinnstindane. Ja, når jeg ser nærmere på kartet er jeg enig. Stolte vel litt for mye på Morten som foreslo Torfinnstindane lenger oppe i tråden.. Johannes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohannesO Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 For de som har lyst til å se sluttresultatet har jeg endelig somlet meg til å publisere det her. Johannes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalegudbrand Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ser man ikke enten en Hestbrepigg eller Hestdalshøgd mellom Skardstind og Ymelstind (eventuelt litt til høyre for Ymelstind)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohannesO Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Ser man ikke enten en Hestbrepigg eller Hestdalshøgd mellom Skardstind og Ymelstind (eventuelt litt til høyre for Ymelstind)? Jeg har verken lokalkunnskapen eller kart til å avgjøre det, men kanskje noen andre forumlesere vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg har verken lokalkunnskapen eller kart til å avgjøre det, men kanskje noen andre forumlesere vet? Den hvite og slake høyden til høyre for Ymelstind (rett under ”2304”), er nok midtre Hestbrepiggen M1 (2160). Vi kan så vidt ane store Hestbrepiggen (2172) til høyre for 2160. Breen vi ser mellom Ymelstind (2304) og Skardstind (2373), er den østre av Høybrean, den som ligger øst for vestre Hestbrepiggen (2139). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.