Gå til innhold
  • Bli medlem

Vær- og snødata på nett (seNorge.no)


mattings

Anbefalte innlegg

Har nylig sjekket ut nettsiden senorge.no. Dette er et sammarbeid mellom NVE, meterologisk institutt, og statens kartverk. Ser ut som det er en videreføring av snøkartene man tidligere fant på met.no sine sider.

På nettstedets egne sider står det:

  • seNorge.no - Her har alle tilgang til å se hvordan Norges vær, snøforhold og klima varierer. seNorge.no er et nettsted til glede og nytte som viser Norges tilstand til enhver tid et hvert sted for alle.

    seNorge.no - daglig oppdaterte kart viser snø, vær, vann og klima for Norge. Du finner kart med data for døgn, måneder, år, klimaperioder og klimascenarier. Døgnkart finnes fra 1960 til og med i morgen. Flere titalls tema rommer til sammen flere hundre tusen kart. Til nytte for håndtering av trusler fra flom, tørke, energiforsyningssvikt, skred og klimaendringer og til glede for friluftsliv og næringsliv.”

Dette tror jeg for min egen del blir et fast sted å sjekke før jeg skal på tur, iallefall om vinteren. Snøkartene gir om ikke 100% nøyaktighet ihvertfall en god pekepinn på om det er snø eller ikke der man skal. En annen fin ting er de historiske dataene, noe som kan være kjekt å ha hvis man planlegger en lengre skitur lenge før snøen begynner å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.