Diger Jotne Skrevet 24. mai 2020 Skrevet 24. mai 2020 Hvordan løser folket dette med hund og mygg? Hva slags alternativer finnes og er det evt noe som burde styres unna? Siter
+Espen Ørud Skrevet 24. mai 2020 Pålogget Skrevet 24. mai 2020 Jeg er allergisk mot hund så de ber jeg bare om å gå unna med litt sånne usj-usj-lyder Myggen er ikke like lydhør så mot den bruker jeg Autan... 2 Siter
+Espen Ørud Skrevet 24. mai 2020 Pålogget Skrevet 24. mai 2020 ... 🤣 Men altså. Du får eget myggmiddel beregnet for hund... 1 Siter
Vimsehue Skrevet 24. mai 2020 Skrevet 24. mai 2020 Jeg elsker centaura til både menneske og hund. Funker selv på flåtten og tuneflua. Anbefales! Litt stor flaske å knote med seg på tur, men appsolutt verdt det syns jeg, da det er noe av det beste jeg har prøvd hvertfall 1 Siter
Bjørn J Skrevet 24. mai 2020 Skrevet 24. mai 2020 2 minutes ago, Vimsehue said: Jeg elsker centaura til både menneske og hund. Funker selv på flåtten og tuneflua. Anbefales! Litt stor flaske å knote med seg på tur, men appsolutt verdt det syns jeg, da det er noe av det beste jeg har prøvd hvertfall Det er det samme som Autan. Virkestoffet heter icaridin, og både Autan Tropical og Centaura iineholder 20% av det. Jeg er enig i at det er effektivt, det er det som fungerer best mot mygg for min del. 1 Siter
Turøystein Skrevet 7. juli 2020 Skrevet 7. juli 2020 Hei. Har grønlandshunder og jeg har prøvd mygghalsbånd og myggspray centaura. Begge kjøpt hos veterinær. Halsbåndet funket ikke til mine hunder men det er trolig pga mye pels slik at halsbåndet ikke kommer i kontakt med huden. Har skjønt at det er et middel i båndet som avgis på huden så kan sikkert funke på hunder som ikke har så mye pels som mine. Myggsprayen derimot er den jeg bruker. Bikkjene reagerer dog litt på det iform av kraftig nysing når jeg har påført det men dette går over. Jeg sprayer det ikke på men sprayer det inn i hendene mine først før jeg gnir det inn i pelsen. Middelet fungerer imot mygg ihvertfall. Håper dette var til hjelp Øystein 1 Siter
Diger Jotne Skrevet 7. juli 2020 Forfatter Skrevet 7. juli 2020 Har bruks Schæfere. Dem er godt pelsa, men ikke noe opp mot en grønlandshund. Halsbånd utgår nok, men skal sjekke ut spray. Det som funker på folk funker på hund virker det som. Siter
Tiur3 Skrevet 8. juli 2020 Skrevet 8. juli 2020 Ved behov så har jeg brukt samme innsektsmiddel på mine hunder, som jeg har brukt selv. De siste årene har jeg brukt Myggolf myggmelk, mot mygg og flott og Mygga mot knott og andre insekter, bl.a. mygg. Begge fungerer greit, selv om det er kun 19 % virkestoff (DEET). Bruker kun "roll on", ikke spray. Lier å ha kontroll på både mengde og hvor stoffet påføres hud/hår. Spray er sikkert ok, på klær/hatt og lignende, men ikke mot hud/pels. Hadde noe som var mer effektivt tidligere, men gikk tom. Og med trolig 80 % virkestoff, ble det forbudt for mange år siden. Synd. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.