GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil ta seg tid og komme med sin mening?
Barn pĂ„ 105cm og 115cm og en voksen. Ingen av oss er spesielt varme...

Vi skal pĂ„ en rundtur i sommer med bil og telt, bĂ„de pĂ„ fjellet 1000moh og campingplass i lavlandet Østlandet. Jeg synes soveposer er vanskelig! 
Her er posene vi har: 

1 Helsport vinterpose voksen.          1 Helsport vinterpose barn.               1 3sessongspose voksen.                      1 30 Ă„r gammel lite brukt Ajungilak       3sesongspose voksen.                      1 Helsport sommerpose barn.        
1 fleecepose voksen.

Kan vi klare og kombinere dette for bĂ„de sommerferien og resten av Ă„ret eller mĂ„ jeg Ă„pne lommeboka? 

Annonse
Skrevet
  1stor2smĂ„ skrev (PĂ„ 23.5.2020 den 18.35):

Noen som vil ta seg tid og komme med sin mening?
Barn pĂ„ 105cm og 115cm og en voksen. Ingen av oss er spesielt varme...

Vi skal pĂ„ en rundtur i sommer med bil og telt, bĂ„de pĂ„ fjellet 1000moh og campingplass i lavlandet Østlandet. Jeg synes soveposer er vanskelig! 
Her er posene vi har: 

1 Helsport vinterpose voksen.          1 Helsport vinterpose barn.               1 3sessongspose voksen.                      1 30 Ă„r gammel lite brukt Ajungilak       3sesongspose voksen.                      1 Helsport sommerpose barn.        
1 fleecepose voksen.

Kan vi klare og kombinere dette for bĂ„de sommerferien og resten av Ă„ret eller mĂ„ jeg Ă„pne lommeboka? 

Ekspander  

Og der klussa lista seg til, hÄper den fortsatt er leselig...

Skrevet

Under antagelse av bilnĂŠr telting:

Dersom for kaldt med en pose i hĂžyden, barnepose inni 3 sesongs voksenpose og voksen i vinterpose for voksen.

NÄr varmt, i lavlandet, osv. 3-sesongsposer pÄ alle, evt lufte med Äpen glidelÄs, bruke Äpen pose som dyne osv.

Du skriver ingen ting om temperaturgenser oppgitt pÄ posene. Er posene oppbevart i komprimeringstrekket over lang tid kan de ogsÄ ha mistet litt av isolasjonsevnen.

Ps. Jeg har hatt netter med opp mot tyve plussgrader og frostnetter i fjellet ila sommermÄnedene, sÄ dette mÄ du bare vurdere nÄr det nÊrmer seg. Tilsvarende netter godt ned pÄ ensifra grader pÄ sommeren pÄ Þstlandet.

Skrevet
  1stor2smĂ„ skrev (PĂ„ 23.5.2020 den 18.35):

1 Helsport vinterpose voksen.          
1 Helsport vinterpose barn.              
1 3-sessongspose voksen.                      
1 30 Ă„r gammel lite brukt Ajungilak 3-sesongspose voksen.                     
1 Helsport sommerpose barn.        
1 fleecepose voksen.

Ekspander  

Tror dere skal berge jeg altsĂ„, men jeg har sommererfaring fra Finnmark og om sommeren er jeg litt sĂ„nn pĂ„ tur her og der og med muligheter for Ă„ dra pĂ„ sparket bĂ„de hit og dit sĂ„ har jeg gjerne 3 soveposer og en fleece-pose i bilen. Og det er bare til meg selv. Fordi det kan vĂŠre 25 grader om natta den ene dagen og -3 2 dager senere. SĂ„ for Ă„ vĂŠre sikker sĂ„ sjekker jeg vĂŠrmelding nĂžye fĂžr jeg da forlater bilen for f.eks 3-4 dager. 

DA er sjansen stĂžrst for Ă„ ta med den ideelle lĂžsningen. 

MEN dersom bÄde voksen og barn er litt vant med telting sÄ kan man ha med de varmeste posene hele tiden og sove med de halvveis som dyne pÄ det varmeste og helt innpakket pÄ det kaldeste. Dette er veldig individuelt og jeg har kompiser som ikke fikser dette, mens jeg har andre som kan gjÞre som meg, f.eks sove med bare beina nede i posen og en genser pÄ resten osv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.