1stor2smĂ„ Skrevet 23. mai 2020 Skrevet 23. mai 2020 Noen som vil ta seg tid og komme med sin mening? Barn pĂ„ 105cm og 115cm og en voksen. Ingen av oss er spesielt varme... Vi skal pĂ„ en rundtur i sommer med bil og telt, bĂ„de pĂ„ fjellet 1000moh og campingplass i lavlandet Ăstlandet. Jeg synes soveposer er vanskelig! Her er posene vi har: 1 Helsport vinterpose voksen. 1 Helsport vinterpose barn. 1 3sessongspose voksen. 1 30 Ă„r gammel lite brukt Ajungilak 3sesongspose voksen. 1 Helsport sommerpose barn. 1 fleecepose voksen. Kan vi klare og kombinere dette for bĂ„de sommerferien og resten av Ă„ret eller mĂ„ jeg Ă„pne lommeboka? Siter
1stor2smĂ„ Skrevet 23. mai 2020 Forfatter Skrevet 23. mai 2020 1stor2smĂ„ skrev (PĂ„ 23.5.2020 den 18.35): Noen som vil ta seg tid og komme med sin mening? Barn pĂ„ 105cm og 115cm og en voksen. Ingen av oss er spesielt varme... Vi skal pĂ„ en rundtur i sommer med bil og telt, bĂ„de pĂ„ fjellet 1000moh og campingplass i lavlandet Ăstlandet. Jeg synes soveposer er vanskelig! Her er posene vi har: 1 Helsport vinterpose voksen. 1 Helsport vinterpose barn. 1 3sessongspose voksen. 1 30 Ă„r gammel lite brukt Ajungilak 3sesongspose voksen. 1 Helsport sommerpose barn. 1 fleecepose voksen. Kan vi klare og kombinere dette for bĂ„de sommerferien og resten av Ă„ret eller mĂ„ jeg Ă„pne lommeboka? Ekspander Og der klussa lista seg til, hĂ„per den fortsatt er leselig... Siter
Terka Skrevet 23. mai 2020 Skrevet 23. mai 2020 Under antagelse av bilnÊr telting: Dersom for kaldt med en pose i hÞyden, barnepose inni 3 sesongs voksenpose og voksen i vinterpose for voksen. NÄr varmt, i lavlandet, osv. 3-sesongsposer pÄ alle, evt lufte med Äpen glidelÄs, bruke Äpen pose som dyne osv. Du skriver ingen ting om temperaturgenser oppgitt pÄ posene. Er posene oppbevart i komprimeringstrekket over lang tid kan de ogsÄ ha mistet litt av isolasjonsevnen. Ps. Jeg har hatt netter med opp mot tyve plussgrader og frostnetter i fjellet ila sommermÄnedene, sÄ dette mÄ du bare vurdere nÄr det nÊrmer seg. Tilsvarende netter godt ned pÄ ensifra grader pÄ sommeren pÄ Þstlandet. Siter
+Espen Ărud Skrevet 23. mai 2020 Skrevet 23. mai 2020 1stor2smĂ„ skrev (PĂ„ 23.5.2020 den 18.35): 1 Helsport vinterpose voksen. 1 Helsport vinterpose barn. 1 3-sessongspose voksen. 1 30 Ă„r gammel lite brukt Ajungilak 3-sesongspose voksen. 1 Helsport sommerpose barn. 1 fleecepose voksen. Ekspander Tror dere skal berge jeg altsĂ„, men jeg har sommererfaring fra Finnmark og om sommeren er jeg litt sĂ„nn pĂ„ tur her og der og med muligheter for Ă„ dra pĂ„ sparket bĂ„de hit og dit sĂ„ har jeg gjerne 3 soveposer og en fleece-pose i bilen. Og det er bare til meg selv. Fordi det kan vĂŠre 25 grader om natta den ene dagen og -3 2 dager senere. SĂ„ for Ă„ vĂŠre sikker sĂ„ sjekker jeg vĂŠrmelding nĂžye fĂžr jeg da forlater bilen for f.eks 3-4 dager. DA er sjansen stĂžrst for Ă„ ta med den ideelle lĂžsningen. MEN dersom bĂ„de voksen og barn er litt vant med telting sĂ„ kan man ha med de varmeste posene hele tiden og sove med de halvveis som dyne pĂ„ det varmeste og helt innpakket pĂ„ det kaldeste. Dette er veldig individuelt og jeg har kompiser som ikke fikser dette, mens jeg har andre som kan gjĂžre som meg, f.eks sove med bare beina nede i posen og en genser pĂ„ resten osv... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.