Dutton Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Noen som har erfaring med kjøttkvern til å kverne hele fisk? Har lyst til å lage porsjonspakker til hundene da jeg har tilgang til vann hvor jeg kan bruke garn. Tenker det blir lett å kunne blande inn fett i disse pakkene for den kaldere årstiden. Vil en manuell være bra nok? Vil kverne fisken med bein og innvoller så de får mest mulig næring. Høres kanskje ut som mye jobb, men det gjør ingen ting. Er noe jeg trives med og hundene fortjener en bra diett 🐺 Tråden kan flyttes om det er bedre at den ligger på Hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dutton Skrevet 17. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2020 @elgen @Tessatroll @Gisle Uren folk jeg føler kanskje kan ha noe å si om temaet 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Var heldig og fekk kjøpe stor, elektrisk kvern frå eit nedlagt institusjonskjøkken, så har ikkje peiling 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elgen Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Ha, Ha, Har dessverre ikke peiling på kjøttkvern utover til vaniljekranse til jul.😄 kjøper Vom med laks bl.a. fordi jeg har dårlig fiskelykke. Elgen 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dutton Skrevet 17. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2020 Ja, har også vom med laks men er veldig glad i å fiske og har tilgang på mye fisk 😛 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Skal du først satse så kjøp en semi-proff kvern som ikke har noe plastikkdeler Vi kjøpte en sak til litt under 2000 kr og når vi kverna kjøtt og fisk så vrei hele kverna seg. Og antall kg/time stemte dårlig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torese Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Hei, Forsøk kammeret.no det er et jegerforum. Elgjegere kan finne på å kverne en hel elg til kjøttdeig da de ikke greier å bli enige om hvem som skal hvilken del av elgen/kjøttet. Kan fort bli noen hundre kg kjøtt som skal males opp. Det bør derfor være noen der inne som har greie kverning av kjøtt og spesielt hvilken kverner som duger. Tore 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
can Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Har vært med på og kverna litt fisk til fiskekaker og sånt samt kjøt etter slakting. Husker ikkje akkurat kva type me har men da er ein skikkelig ein. Er mitt råd og dersom detta er noke du har tenkt og driva med så kjøp skikkelig med ein gong. Da blir billigst i lengda. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gisle Uren Skrevet 19. mai 2020 Del Skrevet 19. mai 2020 Jeg har kun kjøkkenmaskin med kvern til daglig bruk, og fikk låne STOR kvern da jeg skulle produsere hundepemmikan i vinter. Den var glimrende til grovmaling av hundemat, og jeg har nå stor kvern på 3-fas på ønskelisten. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dutton Skrevet 27. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2020 Er denne proff nok? https://www.fjellsport.no/trespade-kjottkvaern-tc32-el-80-elegant-tre-spade.html?refSrc=99774&nosto=nosto-page-product1-c Eller snakker vi hent andre greier ? 😅 Den må klare at det er bein med gjennom. Fjellsport har også en størrelse under til halvparten av prisen. Kan den være sterk nok ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larix Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 Jeg vet ikke hvordan de håndterer bein, men vi kverner et par hundre kilo elg i året på ei maskin som vel må tilsvare den som Fjellsport har til drøye 3000,- Jeg tror den du linker til kan være "overkill", og at du i hvert fall kommer langt med den til halve prisen. Men, som sagt, jeg vet ikke hvordan beina passer inn i dette regnestykket. Vår tåler ikke bein, men så er det litt forskjell på fiskebein og elgbein og😄 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.