Lars M Skrevet 13. mai 2020 Skrevet 13. mai 2020 @ImpPå internettet kan man finde flere opskrifter på pesto med ramsløg. Siter
Imp Skrevet 13. mai 2020 Skrevet 13. mai 2020 Lars M skrev (5 timer siden): @ImpPå internettet kan man finde flere opskrifter på pesto med ramsløg. Vet det, men jeg ser ikke helt bruksområdene...hva har man pesto til? Siter
+sofasliter Skrevet 14. mai 2020 Skrevet 14. mai 2020 Imp skrev (På 10.5.2020 den 22.34): Ramsløk er nydelig men det er vanskelig å finne gode bruksområder Lag ramsløksmør. Smaker helt foprtreffelig på bakt potet, eller på en biff. Siter
Larix Skrevet 14. mai 2020 Skrevet 14. mai 2020 Imp skrev (9 timer siden): hva har man pesto til Pasta, salat, grønnsaker, fisk, kjøtt, brød... Du har snudd spørsmålet på hodet Hva har man ikke pesto til😄 Nå ja, det er neppe så godt i bløtkaka Siter
+Espen Ørud Skrevet 14. mai 2020 Pålogget Skrevet 14. mai 2020 Imp skrev (9 timer siden): Vet det, men jeg ser ikke helt bruksområdene...hva har man pesto til? Alt! Spesielt pasta. Forsøk gjerne: Siter
Skogens Stønn Skrevet 14. mai 2020 Skrevet 14. mai 2020 Imp skrev (10 timer siden): hva har man pesto til? Vi hadde for eksempel brenneslepesto på en pastarett tidligere i uka. Bare fantasien setter grenser, men pasta og brød er vel mest vanlig hos oss. Pizza. Salat. Grønnsaker. Jeg pleier også å jafse i meg ei skje med pesto rett fra krukka av og til når jeg kommer over den i kjøleskapet. Pesto passer til alt der du kunne tenke deg at en "piff" av krydret parmesansmak kunne passe. Det vil si til alt — nesten. Kanskje ikke på karamellpuddingen da, eller i risgrøt med sukker, kanel og smørøye (men risotto derimot...yummmmm), eller som trekk på vaniljeis, eller...eller kanskje allikevel? ;-) Siter
Humbug Skrevet 14. mai 2020 Skrevet 14. mai 2020 Larix skrev (3 timer siden): Nå ja, det er neppe så godt i bløtkaka Man vet ikke før man har prøvd... 1 Siter
Larix Skrevet 14. mai 2020 Skrevet 14. mai 2020 Det er helt riktig. Og nettopp derfor skrev jeg neppe, og ikke, ikke Skjønt, jeg har mine tvil😄 1 Siter
Gjest Skrevet 14. mai 2020 Skrevet 14. mai 2020 Ramsløk er utrolig godt... i starten. Gleder med hver sesong, men går dessverre veldig fort lei av smaken. Etter 5-6 måltider kan jeg ikke fordra den lengre og må vente igjen til neste sesong. Har ikke det samme med hvitløk, vårløk osv. Flere som erfarer det? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.