Gå til innhold
  • Bli medlem

Pesto med ramsløk - utskilt Hvor har du vært på tur i dag - 2020

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
Lars M skrev (5 timer siden):

@ImpPå internettet kan man finde flere opskrifter på pesto med ramsløg.

Vet det, men jeg ser ikke helt bruksområdene...hva har man pesto til?

Skrevet
Imp skrev (På 10.5.2020 den 22.34):

Ramsløk er nydelig men det er vanskelig å finne gode bruksområder

Lag ramsløksmør. Smaker helt foprtreffelig på bakt potet, eller på en biff.

Skrevet
Imp skrev (9 timer siden):

hva har man pesto til

Pasta, salat, grønnsaker, fisk, kjøtt, brød... Du har snudd spørsmålet på hodet;-) Hva har man ikke pesto til😄 Nå ja, det er neppe så godt i bløtkaka:mrgreen:

Skrevet
Imp skrev (10 timer siden):

hva har man pesto til?

Vi hadde for eksempel brenneslepesto på en pastarett tidligere i uka. Bare fantasien setter grenser, men pasta og brød er vel mest vanlig hos oss. Pizza. Salat. Grønnsaker. Jeg pleier også å jafse i meg ei skje med pesto rett fra krukka av og til når jeg kommer over den i kjøleskapet. Pesto passer til alt der du kunne tenke deg at en "piff" av krydret parmesansmak kunne passe. Det vil si til alt — nesten. Kanskje ikke på karamellpuddingen da, eller i risgrøt med sukker, kanel og smørøye (men risotto derimot...yummmmm), eller som trekk på vaniljeis, eller...eller kanskje allikevel?

;-)

Skrevet

Ramsløk er utrolig godt... i starten. Gleder med hver sesong, men går dessverre veldig fort lei av smaken. Etter 5-6 måltider kan jeg ikke fordra den lengre og må vente igjen til neste sesong. Har ikke det samme med hvitløk, vårløk osv. Flere som erfarer det? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.