vandregutt Skrevet 5. mai 2020 Skrevet 5. mai 2020 Hei alle markafolk! Trenger en slire til en Helle GT kniv. Var så uheldig/urutinert at knappen som holder kniven festet, rustet istykker. Glemte å vaske kniven etter kontakt m saltvann. Har noen tips til kjøp av kun slire ? Finner ingenting på nett. Kom også gjerne med meninger om brusletto villguten hvis noen har testet den. Takk Siter
+zimwalker Skrevet 5. mai 2020 Pålogget Skrevet 5. mai 2020 Hei. Ta direkte kontakt med Helle, så ordner det seg nok med slire til din GT :helle.com/pages/contact Siter
Omnilite Skrevet 5. mai 2020 Skrevet 5. mai 2020 Kan du ikke bare bytte knappen? En skomaker fikser sikkert biffen, ellers har de løse trykknapper i sybutikker, Biltema osv. Siter
borgern Skrevet 5. mai 2020 Skrevet 5. mai 2020 Regner med du får kjøpt ny slire fra Helle siden kniv er i produksjon. Evt kan du skifte knapp. Jysk selger ett sett med tang og knapper uten at det koster all verden. Siter
Kimball Skrevet 12. mai 2020 Skrevet 12. mai 2020 Hiver meg på denne tråden da jeg har en samekniv av ukjent knivmaker som mangler slire. Finner ikke noe på nett ved vanlig google søk. Noen som har peiling på dette? Helst ikke noe som koster skjorta, kun en slire som holder kniven på plass. Siter
Jaahan Skrevet 12. mai 2020 Skrevet 12. mai 2020 Kimball skrev (4 timer siden): Hiver meg på denne tråden da jeg har en samekniv av ukjent knivmaker som mangler slire. Finner ikke noe på nett ved vanlig google søk. Noen som har peiling på dette? Helst ikke noe som koster skjorta, kun en slire som holder kniven på plass. Husker jeg laga kniv og slire i sløyden på ungdomsskolen, så hvis du ikke er så veldig kresen på resultatet burde du kunne få laga en selv! Jeg hverken var eller er noen stor håndverker for å si det sånn, og syns å huske at det så helt greit ut 😄 Finnes nok mange oppskrifter på nettet om hvordan du skjærer til læret etter dimensjonene på kniven, samt beskrivelse av fremgangsmåten. Feks her Siter
Bjørn J Skrevet 13. mai 2020 Skrevet 13. mai 2020 18 hours ago, Kimball said: Hiver meg på denne tråden da jeg har en samekniv av ukjent knivmaker som mangler slire. Finner ikke noe på nett ved vanlig google søk. Noen som har peiling på dette? Helst ikke noe som koster skjorta, kun en slire som holder kniven på plass. Hvis samekniven ligner på Strømeng sine kniver, får du kjøpt slire i forskjellige størrelser hos Strømeng, eller hos Montana i ALta. Tror jeg betalte noe mellom 2-300 kroner. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.