Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei teltfolket :)  

Jeg har lyst til å ta ungene (8 og 10 år) med på bil- og teltferie nordover i sommer. Og har derfor kommet til at vi trenger et nytt telt som er litt mer komfortabelt å bo i enn Fjellheimen 3 pro, som vi har i dag. Ferien skal som sagt være bilbasert, og derfor er ikke vekt superviktig, men pakkstørrelsen kan heller ikke være gigantisk, for da får vi plassproblemer i bilen. Fjellheimen-teltet blir med for fotturer. Jeg har satt opp et par kriterier for teltet:

-det må være ståhøyde i teltet (jeg er 1.65)

-det må være to sovekabiner (10 åringen trenger litt privacy). 

-det må være forholdsvis lett å sette opp for en voksen, med litt hjelp fra barn.

-Det MÅ være myggnetting i åpninger og gulv i teltet

-Mørke soverom tenker jeg kan være lurt, i og med at det er lyst nordpå.

Har sett meg ut tre modeller så langt, og jeg trenger rett og slett litt hjelp til å nerde rundt hvilken av modellene som egner seg best for oss:

1. Outwell Dash 5

2. Easy Camp Huntsville 500

3. Easy Camp tornado 400 eller 500.

Er det noen som vil hjelpe meg å veie litt for og i mot? :) Evt. har egne erfaringer?

Annonse
Skrevet
  KS10 skrev (På 29.4.2020 den 8.18):

Hva med Helsport Gimle family 4+? To innertelt og full ståhøyde i ytterteltet. 

Ekspander  

Har vært inne på det også, ser ut som et fint telt! men det er vesentlig dyrere enn de andre teltene jeg har sammenlignet med og så mangler det gulv i midten og myggnetting inn til "oppholdsrommet". Jeg er nok ute etter noe litt mer camping/glamping aktig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.