Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som har kjennskap til turområder i nærheten av Trondheim som egner seg til bruk av fjellsko pr nå? Altså barmark. Vet at det fortsatt er en del snø i bymarka, men hva med Stjørdal, Estenstadmarka etc? 

Annonse
Skrevet

Jeg har ikke forsket så mye på det, jeg er midt i vårskisesongen nå og barmarksføre er vel fortsatt på entusisastnivå rundt Trondheim, men mulig Trolla/Ila-siden av Bymarka fungerer delvis nå. Det så rimelig glissent ut med snø på Forbordsfjellet ved Stjørdal når jeg kjørte forbi i dag, opp dit kan man jo velge mellom sti og veg. Ellers er det jo et fint skogsområde rundt Storheia i Levanger kommune, der tipper jeg det er ålreit fotføre nå. På Hitra og Frøya og kysten rundt for øvrig er det barmarksføre i lavlandet, men det blir jo et stykke unna.

Skrevet

Hvis du kjører opp til Skjøla og går retning nordover (se på Norgeskart.no) så er det relativt bar i åsene øst for Torgard og Tiller. Ellers støtter jeg @graham ift Forbordfjellet.

Skrevet

Det er finfint innover fra Trolla mot Ila på nedsiden av Geitfjellet nå. Litt snø og is på områder som har vært tråkket ned av maskiner i løpet av vinteren, som f.eks driftsvegen, men ellers bart.

Skrevet

Estenstadmarka er farbar til fots i de nedre delene (Lohove, Bekken,  Fuglmyra, Tomset). Ser på skisporet.no at det er 10 dager siden det ble kjørt løype i noen del av marka. I min verden betyr det at det er fritt frem for fotgjengere i gamle løyper som jeg vil tro er fine å gå på nå. Ikke sjekket dette i år, men baserer uttalelsen på tidligere års erfaring med vårturer på vinterens skiløyper. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.