GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Som Salomon X Ultra 3 Mid Gore-Te, men bredere i lesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i dag og prÞvde et par av disse etter Ä ha researchet litt. Det var egentlig helt fantastisk flotte sko, og hÊlen satt dÞnn pÄ plass uten Ä kippe noe, men jeg fÞlte de var litt smale i lesten. Slik at jeg fryktet smerter i beina ved lang tids gÄing og gjerne med sekk. Jeg har litt sÊre bein og mÄ alltid bytte ut originaler sÄler med mine egne spesialsÄler/fotsenger i tillegg.

Jeg prÞvde ogsÄ et par merrell som var mer behagelige pÄ, men som ikke overbeviste helt.

Har dere noen tips til lignende sko som disse Salomon, men med bredere lest? De mÄ gjerne vÊre like billige som disse er akkurat nÄ, men det er vel fort mye Ä hÄpe pÄ.

Bruk: hikes i skog og mark, med og uten sekk. Trenger ikke vÊre vintersko. Lite forventet klatring i steinur med dem, sÄ ikke viktigste mÄlestokk. Mid high Þnskes, typ ca 6".

Annonse
Skrevet

Ikke direkte svar pÄ spÞrsmÄlet. Men jeg kjÞpte for en tid tilbake et par Salomon X-Ultra Trek GTX. Som hos deg kjentes de i utgangspunktet bra ut, men viste seg Ä vÊre for smale - fikk veldig vondt i fÞttene. Fikk byttet de inn og kjÞpte Salomon Quest 4D 3 GTX, de ser i utgangspunktet veldig like ut, men disse er litt bredere, og er fantastisk gode for meg. Kjenner flere som har disse skoene og er veldig fornÞyde. Virker som om de er vanskelig Ä fÄ tak i i Norge nÄ (hÞy pris og rare stÞrrelser).

Tror jeg litt tilfeldig kom over noen kommentarer pÄ et engelssprÄklig forum om at Quest er bredere enn X-Ultra Trek.

SĂ„ en mulig konklusjon: Salomon X-Ultra er smale for mange, men Salomon kan ha modeller som er bredere.

Ser blant annet at det er kommet en wide versjon av en lavere type sko her: https://www.xxl.no/salomon-x-ultra-3-wide-gore-tex-hikingsko-herre-multicolor/p/1169255_1_style

• Liker 1
Skrevet
eehgil skrev (37 minutter siden):

Salomon Quest 4D 3 GTX

Disse har jeg sett pÄ, pÄ nett, men har vÊrt usikker siden jeg fra teksten fikk inntrykk av en innersko/innersokk som du tar pÄ deg? I og med disse spesialsÄlene mine, har jeg vÊrt skeptisk til den lÞsningen.

Skrevet

Stoler ikke pÄ Trekkinn helt, sÄ ble fra Wiggle.co.uk, til 1139,- inkl. "guaranteed next day delivery", fÞr innmomsing. Selv med moms ok pris mot XXL da.

Skrevet (endret)

Hvis det ikke var for Þnsket om en hÞyere stÞvel hadde jeg glatt anbefalt altra king mt 1.5. LÞpesko for terreng, bruk ullsokker og vass tvers gjennom alt av myr og elv, vannet renner rett ut og du er fortsatt tÞr pÄ beina. Uansett - bredden pÄ fremfoten er himmelsk i forhold til alt annet jeg har prÞvd. Og jeg kan ikke gÄ en meter uten egne fotsenger i sko. 

Endret av ost
Skrevet

Aah, "gode" gamle DHL. "Guaranteed next day delivery", eller som man tolker det hos DHL Norge, "4-6 dager senere"....hvis tollbehandlingen gÄr deres vei. 
Money well spent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.