Diger Jotne Skrevet 22. april 2020 Skrevet 22. april 2020 Har et par soveposer som er en smule trange rundt. Disse er av Mammut merke. Var på sia dems men fant ikke noen slike utvidere/forlengere. Jeg vet det finnes, men det er kanskje ikke alle merker som fører slikt? Siter
TOT Skrevet 22. april 2020 Skrevet 22. april 2020 Jeg har i alle fall kjøpt dette til min Tyin vinterpose. Men det er endel år siden. Siter
Gemajohn Skrevet 22. april 2020 Skrevet 22. april 2020 https://www.bergans.com/no/turutstyr/soveposer-og-liggeunderlag/tilbehor/expander-dark-grey?att=MTk1&gclid=CjwKCAjw1v_0BRAkEiwALFkj5vJxSuLfmeNSvaXuy-cbxozESethDBkTQCEkB94DcpJjPDa38P-3SxoCgbEQAvD_BwE Men det må vel passe noenlunde mot den glidelåsen som er i din pose Siter
Diger Jotne Skrevet 22. april 2020 Forfatter Skrevet 22. april 2020 TOT skrev (56 minutter siden): Jeg har i alle fall kjøpt dette til min Tyin vinterpose. Men det er endel år siden. Hvor fikk du kjøpt det? Siter
Diger Jotne Skrevet 22. april 2020 Forfatter Skrevet 22. april 2020 Gemajohn skrev (42 minutter siden): https://www.bergans.com/no/turutstyr/soveposer-og-liggeunderlag/tilbehor/expander-dark-grey?att=MTk1&gclid=CjwKCAjw1v_0BRAkEiwALFkj5vJxSuLfmeNSvaXuy-cbxozESethDBkTQCEkB94DcpJjPDa38P-3SxoCgbEQAvD_BwE Men det må vel passe noenlunde mot den glidelåsen som er i din pose Det var en slik jeg skulle hatt ja. Hvordan i alle dager skal jeg få sjekka om dette passer mon tro. Er en Mammut Kompakt Down (3 season) pose jeg har. Siter
TOT Skrevet 22. april 2020 Skrevet 22. april 2020 Diger Jotne skrev (12 minutter siden): Hvor fikk du kjøpt det? Det husker jeg dessverre ikke, men det kan ha vært Oslo Sportslager. 1 Siter
Eksilbergenseren Skrevet 22. april 2020 Skrevet 22. april 2020 Diger Jotne skrev (26 minutter siden): Det var en slik jeg skulle hatt ja. Hvordan i alle dager skal jeg få sjekka om dette passer mon tro. Er en Mammut Kompakt Down (3 season) pose jeg har. Bergans oppgir: Glidelås:Left / Right YKK no. 5 Lengde 175 cm Jeg finner ikke spesifikasjon på glidelåsen til Mammuten i et raskt nettsøk, men det er ikke usannsynlig at det er YKK i alle fall. Dersom 175 cm lengde er i nærheten er det kanskje verdt et forsøk. 1 Siter
Gemajohn Skrevet 22. april 2020 Skrevet 22. april 2020 (endret) ... Endret 22. april 2020 av Gemajohn Siter
+zimwalker Skrevet 22. april 2020 Pålogget Skrevet 22. april 2020 (endret) Ajungilak hadde for flere år siden "extender" i både sommer og vinterutgave, men de er forlengst ute av salg. Helsport hadde inntil nylig ( i fjor?) både en Expand Summer og Expand Winter. Se www.fjellforum.no/topic/35469-alternativ-til-sovepose/?do=findComment&comment=323010 Disse passet til mine Ajungilak/Mammut poser (Kompakt summer, Kompakt 3-season og Tyin Winter). Mulig noen butikker fortsatt har de? Har en Expander fra Bergans, www.bergans.com/no/turutstyr/soveposer-og-liggeunderlag/tilbehor/expander-dark-grey Men denne passer kun til min Bergans pose, ikke til Ajungilak/Mammut og ikke til Moutain Hardwear posene mine. Warmpeace har en til sine poser. Mener å huske at noen sa at denne også matcher Ajungilak/Mammut poser/glidelåsen. Ikke prøvd denne selv! Kommer i to lengder.www.hektapatur.no/vare-merker/warmpeace/warmpeace-extender-til-sovepose Mountain Equpment har også en. Ikke prøvd selv. https://www.mountain-equipment.co.uk/collections/helium-sleeping-bags/products/helium-expansion-baffle Western Mountaineering har en 3-sesongs- og sommerutgave. Ikke prøvd denne hellerwww.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/sleeping-bags-c21/accessories-c121/western-mountaineering-sleeping-bag-expander-p928 Endret 22. april 2020 av zimwalker 1 Siter
Diger Jotne Skrevet 22. april 2020 Forfatter Skrevet 22. april 2020 I følge Warmpeace sin hjemmeside så skal deres extender fungere til alle soveposer med ykk glidlås. Blir kanskje til å prøve en slik en. Takk for hjelp alle sammen. Siter
+zimwalker Skrevet 22. april 2020 Pålogget Skrevet 22. april 2020 Diger Jotne skrev (1 time siden): I følge Warmpeace sin hjemmeside så skal deres extender fungere til alle soveposer med ykk glidlås. Blir kanskje til å prøve en slik en. Takk for hjelp alle sammen. Del erfaringen dersom du prøver Warmpace sin med dine Ajungilak poser! Siter
+zimwalker Skrevet 5. februar 2021 Pålogget Skrevet 5. februar 2021 zimwalker skrev (På 22.4.2020 den 16.52): Ajungilak hadde for flere år siden "extender" i både sommer og vinterutgave, men de er forlengst ute av salg. Helsport hadde inntil nylig ( i fjor?) både en Expand Summer og Expand Winter. Se www.fjellforum.no/topic/35469-alternativ-til-sovepose/?do=findComment&comment=323010 Disse passet til mine Ajungilak/Mammut poser (Kompakt summer, Kompakt 3-season og Tyin Winter). Mulig noen butikker fortsatt har de? Har en Expander fra Bergans, www.bergans.com/no/turutstyr/soveposer-og-liggeunderlag/tilbehor/expander-dark-grey Men denne passer kun til min Bergans pose, ikke til Ajungilak/Mammut og ikke til Moutain Hardwear posene mine. Warmpeace har en til sine poser. Mener å huske at noen sa at denne også matcher Ajungilak/Mammut poser/glidelåsen. Ikke prøvd denne selv! Kommer i to lengder. www.hektapatur.no/vare-merker/warmpeace/warmpeace-extender-til-sovepose Mountain Equpment har også en. Ikke prøvd selv. https://www.mountain-equipment.co.uk/collections/helium-sleeping-bags/products/helium-expansion-baffle Western Mountaineering har en 3-sesongs- og sommerutgave. Ikke prøvd denne heller www.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/sleeping-bags-c21/accessories-c121/western-mountaineering-sleeping-bag-expander-p928 Kan informere om at ett eksemplar av "hva de nå heter" : Western Mountaineering Bag Expander Three Season fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/western-mountaineering-bag-expander-three-season/ Passer til mine Mountain Hardwear poser (Ratio 15 Azul Regular og Ratio 32 Sherwood Regular). Så da utsetter jeg foreløpig kjøp av WamPeace Viking 600 (90cm bredde) som jeg hadde tenkt på nå. PS: Har hørt noe rykter som at sovposer fort kan bli litt trang dersom man har hjemmekontoret for nær kjøleskapet, men det velger jeg å tro er bare tull. 1 Siter
Diger Jotne Skrevet 5. februar 2021 Forfatter Skrevet 5. februar 2021 zimwalker skrev (1 time siden): Kan informere om at ett eksemplar av "hva de nå heter" : Western Mountaineering Bag Expander Three Season fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/western-mountaineering-bag-expander-three-season/ Passer til mine Mountain Hardwear poser (Ratio 15 Azul Regular og Ratio 32 Sherwood Regular). Så da utsetter jeg foreløpig kjøp av WamPeace Viking 600 (90cm bredde) som jeg hadde tenkt på nå. PS: Har hørt noe rykter som at sovposer fort kan bli litt trang dersom man har hjemmekontoret for nær kjøleskapet, men det velger jeg å tro er bare tull. Feil 404 siden/produktet finnes ikke. Siter
+Blindgjenger Skrevet 5. februar 2021 Skrevet 5. februar 2021 (endret) Diger Jotne skrev (10 minutter siden): Feil 404 siden/produktet finnes ikke. Mulig de er utsolgt eller noe? Finner fortsatt sommerutgaven: https://fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/western-mountaineering-bag-expander-summer/ Endret 5. februar 2021 av Blindgjenger Siter
+zimwalker Skrevet 5. februar 2021 Pålogget Skrevet 5. februar 2021 (endret) Blindgjenger skrev (3 timer siden): Mulig de er utsolgt eller noe? Finner fortsatt sommerutgaven: https://fjellogfriluft.no/produkt/friluftsliv/western-mountaineering-bag-expander-summer/ Ja da er de nok utsolgt. Sjekket ikke linken fjør jeg postet. Fant ikke denne i Norge da jeg søkte norske butikker i fjor. Kan nok lønne seg å sende en mail om dere er interessert, for man vet jo aldri, de kan jo hatt denne på lager noen måneder uten noen etterspørsel, og mulig da at de (Fjellogfriluft, egentlig Klatresiden) ikke automatisk tar den inn igjen. Endret 5. februar 2021 av zimwalker Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.