ahh777 Skrevet 19. april 2020 Skrevet 19. april 2020 Hei! Har brukt og vært veldig fornøyd med gassbrenner i Trangia 27 Stormkjøkkenet mitt i ca 10 år. MEN nå brenner den dårlig, spesielt vinterstid, selv om jeg bruker vintergass. Kanskje jeg bør rense den? Kan jeg bruke White spirit eller rødsprit (som jeg har) på Q-tips eller bør jeg bruke annet rensemiddel? Så en video om rensing, så tror det går greit å følge "oppskrifta" der. Takknemlig for tips/innspill, har aldri rensa/vedlikeholdt gassbrenneren før, og tenkte det er verdt et forsøk istedenfor å bare kjøpe en ny gassbrenner. Siter
dsk Skrevet 22. april 2020 Skrevet 22. april 2020 Min har alltid fungert bra så jeg har ikke skrudd den fra hverandre, men andre gassbrennere jeg har åpnet har et filter rett under dysa. Noen me et metallfilter, andre med noe som ser ut som bomull. Jeg tok rett og slett og fjernet filteret, og da virket "blåboksbrenneren" bra igjen. Jeg har ikke brukt denne veldig mye senere, men den har virket uproblematisk når jeg har brukt den. dsk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.