Lyckeboden Skrevet 18. april 2020 Skrevet 18. april 2020 (endret) Har hatt feilfrie soveposer gjennom flere år. Mammut-Ajungilak Goose Bay Winter. På siste tur hadde jeg et uhell hvor glidelås kjørte seg fast i regntrekket. Måtte røske den ut og skapte da antakelig en svakhet i glidelåsen. I løpet av natten så røk hele låsen. Den hadde fått en brekk. For å holde varmen og kunne bruke posen effektivt måtte jeg være kreativ. Jeg fjernet den ene delen av toveislåsen som var ødelagt, snudde den nederste låsen, tredde den på ny, og tråklet en stopper nederst i posen. Fungerer nå helt feilfritt (som enveis lås), men har sendt en epost til Mammut for å høre om mulighetene til å få tak i en ny toveis lås. Dersom jeg ikke får noe tilbake.... har dere noe forslag på hvor en slik kan skaffes? Endret 18. april 2020 av Lyckeboden Siter
Gemajohn Skrevet 18. april 2020 Skrevet 18. april 2020 https://no.grandado.com/products/12-stk-3-storrelser-universal-broken-zip-fixers-klesveske-kaffe-skift-zip-sliders?variant=17279866732601¤cy=NOK&gclid=Cj0KCQjwyur0BRDcARIsAEt86IBzJ4laExscRxw48lkoJvZUMjVUF0hHWgBJdL03rAX3SwVSKtQ21WwaAgUCEALw_wcB Det finnes andre også. Vet ikke om noen funker bedre enn andre 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 18. april 2020 Skrevet 18. april 2020 Ser ut som en ganske standard glider/vogn? Ta med posen til en syforretning. Siter
+Krankman Skrevet 18. april 2020 Skrevet 18. april 2020 (endret) Ny skyver får man som regel greit tilsendt fra produsent. Instruksjon om hvordan man bytter den har feks Helsport, Bergans og Norrøna liggende på nettsidene sine. Mammut som du har her kan sikkert stille opp med ny skyver til deg. https://www.helsport.no/diy-skifte-glidelasskyver-pa-soveposen Endret 18. april 2020 av SnorreL Siter
Lyckeboden Skrevet 19. april 2020 Forfatter Skrevet 19. april 2020 Takk for svar. Satser på en positiv tilbakemelding fra Mammut 😊 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 20. april 2020 Skrevet 20. april 2020 Satser på du løser det selv, om ikke er jeg sikker på at Husfliden eller lignende steder fikser alt av glidelåser 👍🏼😊 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 20. april 2020 Skrevet 20. april 2020 Mammut bruker vel YKK. Da står det nummer på de gliderne du kan bruke for å få maken. Kontakt f.eks sydamene på Høvik som jeg tror styr for blant annet Mammut. Jeg har skrevet om dette her før med litt mer presis info om du søker... 1 Siter
whistler Skrevet 20. april 2020 Skrevet 20. april 2020 Jeg reklamerte på til Mammut på tilsvarende problem med min Sphere Spring. De fikset reparasjon hos Sømhuset, raskt og effektivt, så det løser seg helt sikkert hos deg også. Jeg fikk en mye kraftigere glider, så det er tydelig at de kan ha brukt litt for dårlig kvalitet en periode. 1 Siter
Lyckeboden Skrevet 20. april 2020 Forfatter Skrevet 20. april 2020 Jeg skal nok greie å bytte glideren selv, men venter og hører hva Mammut sier. Når jeg studerer glideren, så virker den ganske pinglete. Den her rett og slett brukket. Siter
Lyckeboden Skrevet 20. april 2020 Forfatter Skrevet 20. april 2020 Mammut satte meg i kontakt med Sømhuset AS. De er svært opptatt med å sy smittefrakker. Men de tar seg tid til å sende meg et par nye dragere. Tipper dette går bra 😊 2 Siter
+Espen Ørud Skrevet 20. april 2020 Skrevet 20. april 2020 Har fått lov til dem å dele kontaktinfoen deres tidligere så gjør det igjen i tilfelle flere trenger: 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.