Elof Nelson Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 Fikk en liten rift i min sovepose. Noen bra forslag på fixing? vh Elof Siter
Bjørn J Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 Sportsbutikker (og Norrøna nettbutikk) selger tynn, gjennomsiktig reparasjonstape for syntetiske stoffer, de sitter godt og er fleksible. Jeg har brukt på en dunjakke, lappen vises omtrent ikke. 1 Siter
Sovjetunionen Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 Samme som @Bjørn J foreslår, både dunposen og dunjakka mi er full av den tapen 😅. Har alltid med på tur i tilfelle det skulle gå hull på noe dungreier, sånn for å unngå å miste alt for mye dun på vegen hjem. Funker med gorillatape og duckt tape også. Siter
tubbs Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 Spinnaker teip fungerer veldig bra til slikt Fås i stort sett alle butikker som selger båtutstyr. 1 Siter
Bjørn J Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 7 minutes ago, Sovjetunionen said: Samme som @Bjørn J foreslår, både dunposen og dunjakka mi er full av den tapen 😅. Har alltid med på tur i tilfelle det skulle gå hull på noe dungreier, sånn for å unngå å miste alt for mye dun på vegen hjem. Funker med gorillatape og duckt tape også. Jeg har dårlig erfaring med både gorilla og duct-tape - den er tykkere og stivere, og sitter ikke så godt på glatte, syntetiske stoffer som den tynne reparasjonstapen. Det er mer en nødreparasjon etter min mening. Og helt gjennomsiktig tape er greit, jakken/soveposen trenger ikke å se ut som et lappeteppe synes nå jeg. Og når jeg først er i det hjørnet: Gorillatape er oppskrytt! Den beste generelle tapen jeg har prøvd er Biltemas presenningtape, den sitter godt. Men er grønn, stiv og stygg Siter
+Marius Engelsen Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 Tear Aid er en god teip til slikt. Permanent fix. samme med dampsperreteip, om ikke utseende er viktig, og du har det liggende. 1 Siter
Prebb Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 Et lite øyeblikk trodde jeg at Fixe hadde begynt å produsere soveposer. De lager riktignok veldig bra kamkiler, men de er kanskje litt kalde å sove med. TearAid funker bra. De har noe greier på xxl også. Coghlans repair tape. Har ikke prøvd selv. Siter
Jofa19 Skrevet 13. april 2020 Skrevet 13. april 2020 Bjørn J skrev (3 timer siden): Sportsbutikker (og Norrøna nettbutikk) selger tynn, gjennomsiktig reparasjonstape Takker for tipset - bestilt👍🏻 Siter
Elof Nelson Skrevet 13. april 2020 Forfatter Skrevet 13. april 2020 Mange takk for flotte svar! 😀 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.