+Marius Engelsen Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 - Stoltrekk er sjeldent med lengre. - Teltlykt. Bruker hodelykten på soloturer, men fint med teltlys når man er flere. - Thermos. Jeg drikker kaffe til frokost og middag. Kan til nød ta med en lifeventurekopp om jeg trenger kaffe på dagen. - Gaffel. jeg har med en MSR titanskje, som også har alle verktøyene som trengs for å reparere MSR pumper. - Ekstra ytterklær. Jeg har med en jakke og en bukse, samt en syntetisk isolasjonsjakke. Ofte betyr det at jeg går i skallbuksen hele turen, og bruker skalljakke som vind- og regnjakke. - Ekstra boxer: er den av en eller annen grunn søkkvåt, kan jeg sove uten den i tørt ulltøy om natten. Men enda har det ikke vert nødvendig. - Buff på vinterturer: En balaclava med liten ansiktsåpning er mye bedre til å verne ansiktet for vinden, og glir ikke ned under hjelmen. Generelt: minst mulig ting, og ting som er kjapt og enkelt å bruke 👍 Alle smarte turdingser, blir hjemme. 1 Siter
dede Skrevet 15. april 2020 Skrevet 15. april 2020 Alt jeg klarte meg uten å ha med på forrige tur... Dvs det er ikke helt sant siden jeg kan ha byttet ut noe i noe lettere/mer praktisk utstyr - f.eks pakkeposer istedet for søppelsekk og et lettere turhåndkle (men der gikk jeg tilbake til det gamle tynne bommulshåndkleet på hytte-til hytte turer siden mye mer behagelig og det ikke var problem å få tørket). Men man har en tendens til å ta med noe nytt i tillegg til det man hadde på forrige tur og det er som regel unødvendig. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.