Gå til innhold
  • Bli medlem

Åpne hytter i Lyngen?


mattings

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt det skal være tre åpne hytter rundt Goalsevarri (Kvalvikfjellet) sør for Lyngseidet. Gjerdvassbu, Skihytta og Kvalvikhytta. Er det noen som kjenner til disse hyttene? Hvordan er standarden, hvor mange kan overnatte, er det ved på hyttene, osv? Er de åpne hele året? Gjerne nøyaktig UTM koordinat også...

Er det noen i samme slengen som også vet noe om Lyngsdalhytta og/eller Steindalshytta (eventuelt andre hytter i Lyngen som jeg ikke har nevnt her som det går ann å overnatte i), så er jeg interessert i samme informasjon om dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her står litt info om Lyngsdalshytta:

" http://ryggsekk.net/turer/lyngsdalen-1okt06/lyngsdalen.htm#hytte "

Da jeg var i Steindalen, 3 år tilbake, leste jeg på hyttedøra der:

" kunne leies for kr 50-60 pr døgn. Hytta hadde nøkkel tilgjengelig på utsiden, så man kunne gå inn , bruke hytta, og betale etterskuddsvis. Jeg husker ikke kontaktperson i bygda Steindalen, men i det området kjenner vel alle-alle.

Bilder fra Steindalen/utisden av hytta finns på:

" http://ryggsekk.net/turer/steindalen-23aug03/steindalen-23aug03.htm "

JanHugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har nå funnet et kart på nettet som viser flere av de åpne hyttene i Lyngen:

http://www.dirnat.no/multimedia.ap?id=31980

I tillegg til de hyttene jeg har nevnt tidligere finnes også Trollhytta ikke langt fra Svensby, Fastdalshytta i Fastdalen. Samt Varduhytta og Sieddihytta. Er fortsatt interessert i info om de tidligere nevnte hyttene og disse hyttene hvis noen har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har vært på Skihytta og Kvalvikhytta. Disse hyttene er begge romslige, Det er ikke så mange egnete liggeplasser på Skihytta fordi det for d meste er veldig smale benker der. Men det er god plass på gulvet hvis man tar med eget underlag. Kvalvikhytta er litt mindre, men den har en romslig hems med madrasser skulle jeg mene. Begge hyttene er forsynt med ved. Det er også bra med utstyr til å lage mat på disse hyttene.

Gjerdvassbu har jeg ikke vært inne på, men den tror jeg er låst store deler av året, men det er noe jeg ikke er 100% sikker på.

Når jeg ser de andre hyttene du har skrevet så vil jeg si at Gjerdvassbu er den som ligger lengst unna kjørbar vei, og også den hytta med lengst vei. Det går heller ikke noen sti frem til denne hytta. Men den er lett å finne frem til.

Hvis du har noen andre spørsmål om fjellen og området rundt Lyngseidet så er det bare å spørre så kan jeg sikkert svare deg på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.