Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt et tynt skumunderlag til bruk som isolerende bunn i teltet? Kanskje rundt 5mm tykt og minst 200x120cm stort, gjerne større. 

Annonse
Skrevet

Tipper Maxbo, Monter, Byggeland osv... Sjekk evt med en totalentrepenør som Veidekke, eller andre store. De bruker mengder av dette og de fleste kompiser har gjennom slike fåttt skjære av akkurat så mye de ønsker til telt osv...

• Liker 1
  • 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Icefishing with a view

Jeg frakter det på pulk så bretter det bare sammen så det passer på pulken og legger det under Arcticbeddingen...

(Jeg har maken til den på bildet i større utgave som passer teltbunnen. Den som guttungen ligger og fisker på er samme materiale, men klippet så det passer 1 person og også laget en T med hull i i enden så man kan ligge med armene ut uten å dyppe de i snøen og hull til å fiske i på midten...)

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Skrevet

Er det et veiprosjekt eller lign i nærheten, ta en tur innom og spør om de har.

Skulle benyttet meg av sjansen og spurt om å få noen meter når jeg så denne lastebilen, men lot det desverre være...
Dette var ved utbyggingen av E6 ved Moelv i fjor..
IMG_0410.thumb.jpg.6417ca866dab844379d0bf54210f35cd.jpg

Skrevet (endret)

Jeg kom over denne (Exped Evazote) i starten av januar og den har blitt min nye yndling på tur. Kun 390gram, men gigantisk og kan brettes for å justere r-verdi etter behov. Den har erstattet footprint på Unnaen min og er med overalt på tur. Bruker den som:  liggematte foran bålet, vindbeskyttelse, pute, footprint, teppe og regntrekk (bare en gang).

Anbefales!

Endret av Msadian
  • Liker 2
Skrevet
Msadian skrev (13 timer siden):

Jeg kom over denne (Exped Evazote) i starten av januar og den har blitt min nye yndling på tur. Kun 390gram, men gigantisk og kan brettes for å justere r-verdi etter behov. Den har erstattet footprint på Unnaen min og er med overalt på tur. Bruker den som:  liggematte foran bålet, vindbeskyttelse, pute, footprint, teppe og regntrekk (bare en gang).

Anbefales!

Ser ut som den har gått ut av produksjon - finnes ingen steder! :/

Skrevet

Det ble til at jeg kjøpte et skumunderlag på 200x100x0,5 på salg fra Backpackinglight i fjor sommer. Nå har de ikke dette i nettbutikken lenger, ser det ut til. Planen er å bruke dette som isolerende gulv i midten/ene siden av teltet på pulkturer, der jeg kan rulle sammen teltet med underlaget inni og stappe det i pulkposen. Jeg har ikke fått prøvd det enda, men satser på en pulktur nå i mars/april.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk tak i vinterisolasjonsmatte via en kompis som jobber på Maxbo. Forsøkte å få tak i dette via forhandler, men der solgte de kun på 50m rull. Dette er typisk noe man trenger 2.2-2.5m i lengde av, så det er håpløst å kjøpe en rull, men dersom man er flere så kan det være en mulighet å gå sammen. 

Skrevet (endret)
On 2/22/2021 at 7:08 AM, SnorreL said:

Denne ser også lovende ut: Exped Multimat Trio https://www.skittfiske.no/exped/201987/exped-multimat-trio

Jeg bruker denne. Veldig hendig. Brukes som sitteunderlag, footprint, liggeunderlag under Exped Synmat UL, og "picnicteppe". Er såpass lett at den alltid er med på tur. 

Edit:  er ikke Trio jeg har, men en smalere variant som er lettere. 

Endret av uppis
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.