Terka Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 (endret) Jeg har noen soveposer som ikke kommer med kompresjonstrekk fra produsent (kun et stort oppbevaringstrekk og et lite trekk med snorlukking). Før jeg trykker på "betal" knappen her... er det noan som har forslag på andre/bedre alternativer enn Exped Waterproof Telecompression Bag? Endret 5. april 2020 av Terka Siter
haugoy Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 https://seatosummitusa.com/products/event-compression-dry-sack 2 Siter
Prebb Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Har s2s-eVent-pose. Er fornøyd med denne. Er dog ikke lett, men den er svært enkel å ha med å gjøre. 1 Siter
varmtvann Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Bruker også S2S og er godt fornøyd. Men har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. 1 Siter
På Ville Veier Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 (endret) Synes de ser fine ut, jeg... kan selvfølgelig få billigere, men det var jo ikke det du spurte om... om man kjøper en løs Schnozzel i tillegg, så fungerer den som pumpbag også...men det har man kanskje fra før? Eller får man tilstrekkelig god kompresjon til en sovepose i en pumpbag, og kan kanskje også spare noen kroner, samt at man slipper å ha en løs schnozzel... Endret 5. april 2020 av Erlend Gudvangen Bjørkeng 1 Siter
elgen Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Hei Må det være sådan pumpebag opplegg?? Har du hatt de i hånden? Jeg har flere ulike originale og U-originale kompressjonsposer. Såfremt remmene ikke går over og krysser UNDER! posen har de en tendens til å rakne i syningene. Bl.a en gammel fra Helsport. De ny Helsport har visst remsene under hele posen. For meg å se er de mange syninger som kan gå her? Elgen 1 Siter
+Kristian V. Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 STS eVent her også... til en ME Helium 400 L med Extension Baffle. 1 Siter
Terka Skrevet 5. april 2020 Forfatter Skrevet 5. april 2020 (endret) Takker for forslag. Jeg har også hatt noen posetrekk hvor reimene har røket @elgen, så det er et godt innspill. 👍 Dette er typen pakkposer som følger med disse soveposene, så jeg tenker det meste som er litt større, og som deretter kan komprimeres med soveposen inni, er bedre. Endret 5. april 2020 av Terka Siter
Lofoten-Møring Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Har en ME Glacier 1250 som kom med vanntett trekk med rullelukking, uten kompresjon. Liker IKKE det trekket, det er prakk å få posen oppi og den blir stor. Vanskelig å få den såpass oppi at rullelukkinga brukes skikkelig. Kan dun komprimeres ganske hardt, på samme måte som fiberposer? Hadde vært utrolig praktisk med et trekk ala det som linkes til her fra S2S. Siter
Terka Skrevet 6. april 2020 Forfatter Skrevet 6. april 2020 Lofoten-Møring skrev (På 5.4.2020 den 20.34): Kan dun komprimeres ganske hardt, på samme måte som fiberposer? Ekspander Det korte svaret er: Ja. 1 Siter
Terka Skrevet 12. april 2020 Forfatter Skrevet 12. april 2020 Takk for innspill folkens, da prøver jeg ut STS eVent i stedet for Exped Telecompression Bag.👍 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.