+Tom42 Skrevet 1. april 2020 Skrevet 1. april 2020 Kan jeg lovlig krysse en kommmunegrense, etablere en leir langt fra folk og overnatte? Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 1. april 2020 Skrevet 1. april 2020 Tom42 skrev (11 minutter siden): Kan jeg lovlig krysse en kommmunegrense, etablere en leir langt fra folk og overnatte? Kort svar: Ja. litt lenger svar. Naturen har ikke blitt farligere, så Ta hensyn til det som sies om å begrense smitte, fritidsreiser og risko for å måtte ha hjelp. kos deg på tur :) 2 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 1. april 2020 Skrevet 1. april 2020 Helsehjelp kan bli vanskeligere å få hvis det trengs, er vel det som blir sagt. Siter
Skogens Stønn Skrevet 2. april 2020 Skrevet 2. april 2020 Det er ikke noe forbud mot dette, i hvert fall ikke noe jeg har sett. Røde kors, som vel er de som har mest med typiske hendelser i fjellet å gjøre på denne tiden av året, har endret en del på sin beredskapsplan. Det kan du lese om her: https://www.rodekors.no/aktuelt/rode-kors-forsterker-paskeberedskapen-for-narturer-og-koronaoppdrag/ Skal jeg tippe noe, og det skal jeg jo, så blir man ikke overlatt til seg selv for å dø der ute i ødemarka, men det kan hende man må hinke seg hjem på egenhånd eller ved hjelp av en venn, uten hjelp av en skuter fra Røde kors, hvis man har vrikket foten — satt på spissen i begge ender da. Men dette er altså bare noe jeg tipper. Det kan også ta mer tid å få hjelp når de er enige i at du trenger hjelp. Ligg i hvert fall unna snøskredområder, og husk å ta med høy solfaktor. Ozonhullet er kjempestort for tiden: https://www.nilu.no/2020/03/ozonhullet-er-pa-vei-mot-norge/ Siter
Ignifer Skrevet 3. april 2020 Skrevet 3. april 2020 Skogens Stønn skrev (23 timer siden): Skal jeg tippe noe, og det skal jeg jo, så blir man ikke overlatt til seg selv for å dø der ute i ødemarka, men det kan hende man må hinke seg hjem på egenhånd eller ved hjelp av en venn, uten hjelp av en skuter fra Røde kors, hvis man har vrikket foten — satt på spissen i begge ender da. Men dette er altså bare noe jeg tipper. Det kan også ta mer tid å få hjelp når de er enige i at du trenger hjelp. Jeg er selv aktiv i det lokale hjelpekorpset, og kan si att om noen har behov for hjelp så kommer vi. Det KAN ta litt lenger tid en vanlig, grunnet påkledning av smittevern. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.