+TheSleepwalker Skrevet 6. april 2020 Skrevet 6. april 2020 (endret) ubernoob skrev (På 6.4.2020 den 20.28): Fordi det ikke tåler vind, eller fordi det lite bardunering? Eller fordi det er lett og blafrer? Ellerffordi man ikke kan begrense lufting? Har kjøpt meg et sånt telt og må si at jeg blir skuffet om det ikke er noe særlig i 10 m/s! Ekspander Blafrer 😅. Om det er meldt 10m/s kommer kastene dog opp i betydelig mer, men teltet klarer seg nok. Logikken her i heimen var at om været er utenfor superlights bruksområde så må jeg finne noen andre å dra med uansett 😉 Kommentaren om kuppel var fordi det ikke er så nøye med fortelt i fint vær. edit: 10m/s var kanskje å ta litt svakt i. Begrepet "finvær" strekker seg tross alt ganske langt 😉 Endret 6. april 2020 av TheSleepwalker 1 Siter
ubernoob Skrevet 7. april 2020 Skrevet 7. april 2020 Takk. De har jo spart vekt på å ikke ha mulighet for å redusere ventilasjon, så jeg ser poenget ditt, og er det for sterk vind planlegger jeg ikke tur, men i nødstilfelle så forventer jeg at den tåler sterk kuling (ref: https://no.wikipedia.org/wiki/Beauforts_skala) og kanskje mer i kastene. Veldig spent på å teste det ut. Siter
+TheSleepwalker Skrevet 7. april 2020 Skrevet 7. april 2020 ubernoob skrev (På 7.4.2020 den 13.09): Takk. De har jo spart vekt på å ikke ha mulighet for å redusere ventilasjon, så jeg ser poenget ditt, og er det for sterk vind planlegger jeg ikke tur, men i nødstilfelle så forventer jeg at den tåler sterk kuling (ref: https://no.wikipedia.org/wiki/Beauforts_skala) og kanskje mer i kastene. Veldig spent på å teste det ut. Ekspander Ventilasjonen har ikke plaget meg på noe vis. Bedre det inn innestengt. Deilig å ikke våkne i glovarmt tett telt. Når jeg kaller det godværstelt så er referansen Svalbard Ekstrem og Varanger 12-14 med NTNUI😅 1 Siter
vemlosne Skrevet 11. juni 2020 Skrevet 11. juni 2020 TheSleepwalker skrev (På 22.3.2020 den 19.29): Har Fjellheimen Superlight 3. Fruen og meg er fornøyd. Ville dog vurdert kuppel, da superlight ser jeg på som finværstelt. Er det meldt 10m/s og mye regn hele uka tar jeg et annet telt. Og i finvær er ikke stort fortelt så viktig. Men for all del, gå for 3 persons. edit: Liker tunell i uvær da jeg kan komme meg helt tørrskodd inn og ut av teltet. Ekspander Hei! Vurderer også 2 vs. 3 personer utgavene nå. Hvordan er plassen i forteltet til ryggsekker? Siter
+TheSleepwalker Skrevet 11. juni 2020 Skrevet 11. juni 2020 Vemund Wilson Losnedal skrev (På 11.6.2020 den 9.47): Hei! Vurderer også 2 vs. 3 personer utgavene nå. Hvordan er plassen i forteltet til ryggsekker? Ekspander God plass. Siter
Ellefjell Skrevet 8. juni 2023 Skrevet 8. juni 2023 tone* skrev (På 2.4.2020 den 15.57): Det ble Reinsfjell SL 3 til slutt 👍står oppi samme problem stilling som deg, Tone. Kjøpte 2 P Reinsfjell SL i dag på tilbud og 3 er brukt på Salgsside. Så får vi se. Ekspander Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.