kaprests Skrevet 24. februar 2020 Skrevet 24. februar 2020 Ønsker å lage min egen snøsag, siden jeg ikke helt har klart å finne en moderne sag som er like god eller bedre enn den gode gamle fra Grorud jernvarefabrikk. Lurer derfor på om noen har en sånn og kan oppgi mål spesifikasjoner og ev. andre designtips til en god snøsag Prøvde å søke rundt på nettet, men det ser ikke ut som info om Grorudsagen er å oppdrive på nett. Siter
haugoy Skrevet 24. februar 2020 Skrevet 24. februar 2020 Det går rykter om at oslo fengsel produserte et lite opplag av disse for noen år siden. Kanskje de kan lage flere? 1 Siter
kaprests Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Skrevet 24. februar 2020 8 hours ago, haugoy said: Det går rykter om at oslo fengsel produserte et lite opplag av disse for noen år siden. Kanskje de kan lage flere? Åja ja, mener å ha hørt de ryktene selv. Kan være verdt å høre Siter
uteturen Skrevet 11. november 2020 Skrevet 11. november 2020 kaprests skrev (På 24.2.2020 den 19.58): Åja ja, mener å ha hørt de ryktene selv. Kan være verdt å høre Hva var resultatet her? Siter
Vandrefalk Skrevet 11. november 2020 Skrevet 11. november 2020 Vet ikke hva dere bruker snøsagene deres til.. For å lage snøhuler brukte vi i min ungdom (for sikkert 100 år siden! ) å kjøpe sagblad a la dette: https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/verktøy/håndverktøy/håndsag/ironside-vedsagblad-600mm/p/31960057 Disse satte vi på (selvlaga) trehåndtak i begge endene, og så laga vi snøhuler. Funka som bare det! 1 Siter
kaprests Skrevet 9. april 2021 Forfatter Skrevet 9. april 2021 On 11/11/2020 at 8:31 PM, uteturen said: Hva var resultatet her? Denne gikk meg hus forbi dessverre, så beklager sent svar... Endte opp med å komme i kontakt med en som solgte Grorudsagen på Finn, så slapp bryet med å lage selv 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.