+Luesveis Skrevet 21. juli 2020 Skrevet 21. juli 2020 (endret) Kris87 skrev (På 21.7.2020 den 11.20): Skal gå Finse - Kjeldebu - Sandhaug - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter med start på søndag. Noen som kan si noe om forholdene der nå? Ekspander Her er nyeste oppdaterte føremelding fra DNT: https://www.dnt.no/artikler/føremeldinger/8117-uke-29-fremelding-for-hardangervidda/ Selv skal jeg i morgen opp til Finse for en rundtur i telt i området, og planlegger bl.a for at det er en del snø der Endret 21. juli 2020 av Luesveis Siter
+Luesveis Skrevet 21. juli 2020 Skrevet 21. juli 2020 Kris87 skrev (På 21.7.2020 den 11.20): Skal gå Finse - Kjeldebu - Sandhaug - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter med start på søndag. Ekspander Hvis det er hytte til hyttetur du/dere skal på, så må du booke hytteplass på forhånd. Mer om det på DNT sine sider. Siter
Kris87 Skrevet 21. juli 2020 Skrevet 21. juli 2020 (endret) Luesveis skrev (På 21.7.2020 den 11.38): Hvis det er hytte til hyttetur du/dere skal på, så må du booke hytteplass på forhånd. Mer om det på DNT sine sider. Ekspander Jeg har bestilt en natt på Sandhaug, blir telt utover det. Har skjønt det fortsatt ligger en del snø der, men sliter med å se for meg hvilke mengder det er snakk om. Første tur til hardangervidda på sommertid og jeg gleder meg som bare det 😁 Endret 21. juli 2020 av Kris87 1 Siter
HenricL Skrevet 22. juli 2020 Skrevet 22. juli 2020 Hei, Jag är en av få svenskar som får resa in i Norge, så jag har återupptagit mina planer på att gå Trondsbu - Sandhaug - Lågaros - Rauhelleren - Trondsbu. Jag kommer sova i tält för att kunna hålla distans, mitt enda spörsmål är hur det ser ut med parkering vid Tinnhølen? Finns det någon möjlighet att på förhand finna ut hur parkeringssituationen är? Planen är att jag ska starta på måndag eftermiddag/kväll. Siter
Akkim Skrevet 22. juli 2020 Skrevet 22. juli 2020 Hei, jeg skal gå fra Haukeliseter lørdag 1.8. til Finse. a) jeg må kjøre bil pga bikkje. Bussen tar ikke hunder. Noen som vil kjøre bil til Oslo en av dagene etter? Jeg betaler bensinen. b) Noen som vet om gode teltplasser underveis?. Går Hellevassbu-Litlos-Sandhaug (bestilt hytteplass) - Dyranut-Kjeldebu-Finse. Joakim Siter
Kjetil E. Skrevet 22. juli 2020 Forfatter Skrevet 22. juli 2020 HenricL skrev (På 22.7.2020 den 4.42): Hei, Jag är en av få svenskar som får resa in i Norge, så jag har återupptagit mina planer på att gå Trondsbu - Sandhaug - Lågaros - Rauhelleren - Trondsbu. Jag kommer sova i tält för att kunna hålla distans, mitt enda spörsmål är hur det ser ut med parkering vid Tinnhølen? Finns det någon möjlighet att på förhand finna ut hur parkeringssituationen är? Planen är att jag ska starta på måndag eftermiddag/kväll. Ekspander Ring Trondsbu og spør. https://ut.no/hytte/101105/trondsbu-turisthytta Siter
Kjetil E. Skrevet 22. juli 2020 Forfatter Skrevet 22. juli 2020 Da ser det ut til at det blir en tur opp til Vikbekkfjell og omegn.. Seks dagers tur ish.. Litt kjølig temp der om dagene ser jeg.. men pytt pytt.. 1 Siter
TOT Skrevet 22. juli 2020 Skrevet 22. juli 2020 Kjetil E. skrev (På 22.7.2020 den 16.08): Da ser det ut til at det blir en tur opp til Vikbekkfjell og omegn.. Seks dagers tur ish.. Litt kjølig temp der om dagene ser jeg.. men pytt pytt.. Ekspander Dit skal jeg også til helgen. Sammen med to barn. 13 åringen vil opp på en topp, så det må hun vel få innvilget, men ellers skal jeg snikfiske så mye jeg klarer .... 2 Siter
Kjetil E. Skrevet 22. juli 2020 Forfatter Skrevet 22. juli 2020 Jeg blir å reise opp dit til tirsdagen @TOT Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 22. juli 2020 Skrevet 22. juli 2020 Kjetil E. skrev (På 22.7.2020 den 16.08): Da ser det ut til at det blir en tur opp til Vikbekkfjell og omegn.. Seks dagers tur ish.. Litt kjølig temp der om dagene ser jeg.. men pytt pytt.. Ekspander Det var jæklig kaldt, på vidda! Jeg dro ned i går! Til varme, deilige Sørlandet i morgen... 1 Siter
TOT Skrevet 22. juli 2020 Skrevet 22. juli 2020 Kjetil E. skrev (På 22.7.2020 den 17.50): Jeg blir å reise opp dit til tirsdagen @TOT Ekspander Tirsdag har jeg et laksekort i Lågen, så da bør jeg være nede igjen .... Så du kan få overta teltplassene😁 1 Siter
Seeeb Skrevet 22. juli 2020 Skrevet 22. juli 2020 HenricL skrev (På 22.7.2020 den 4.42): Hei, Jag är en av få svenskar som får resa in i Norge, så jag har återupptagit mina planer på att gå Trondsbu - Sandhaug - Lågaros - Rauhelleren - Trondsbu. Jag kommer sova i tält för att kunna hålla distans, mitt enda spörsmål är hur det ser ut med parkering vid Tinnhølen? Finns det någon möjlighet att på förhand finna ut hur parkeringssituationen är? Planen är att jag ska starta på måndag eftermiddag/kväll. Ekspander Hei, jeg lurer på det samme 😅 Så svar under her angående å ringe👍🏻 Men noen som har vært der siste tiden? Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 22. juli 2020 Skrevet 22. juli 2020 Det var nesten fullt på parkeringsplassen sist tirsdag. Blir det bra vær så vil jeg tro det blir fullt. MEN, man kan parkere langs veien før parkeringsplassen. Siter
HenricL Skrevet 23. juli 2020 Skrevet 23. juli 2020 Super, tack för svaren! Seeeb: när hade du tänkt gå? Siter
Marius Nielsen Skrevet 26. juli 2020 Skrevet 26. juli 2020 Noen som har peil på god rute inn i Vikbekkfjell hvis jeg kommer fra Lågaros? Siter
Kjetil E. Skrevet 28. juli 2020 Forfatter Skrevet 28. juli 2020 Da er turen hugd i stein og jeg drar opp på onsdag og planlegger å bli til søndag. Tentativt rute blir Synken-Holken-Melrakktjønnan-Sletteidvatni-Grysletjønni-Synken.. 5 Siter
tklami Skrevet 28. juli 2020 Skrevet 28. juli 2020 Hadde 16 dager på første turen på vidda i første omgang. Vurderer en ny tur fra torsdag eller fredag, men denne gang bare ei uke og lengre sør og vest enn første ganga, da var det for mye snø og is 2 Siter
Vest80 Skrevet 2. august 2020 Skrevet 2. august 2020 Nokon som har erfaring med fiske på vestvidda i reinsjakta? Tar sjølvsagt hensyn om eg ser rein eller jegerar, det burde vel vera tilstrekkeleg..? Siter
Populært innlegg HenricL Skrevet 2. august 2020 Populært innlegg Skrevet 2. august 2020 Då har jag begått Vidda-debut. Fem dagar, vandring mellan Tinnhølen - Sandhaug - Lågaros - Rauhelleren - Tinnhølen. Mest regn i olika former, jag inser nu att jag aldrig riktigt förstått vad "regna i sidled" betyder förrän nu. Mycket snö kvar på sina ställen, och det i kombination med allt regn gav mycket vatten i drag och på stigar. Vaden över Geitvassbekken var ganska tuffa, speciellt för ena hunden som inte tycker om att bada. Det var dessutom den hunden som föll från sommarbron vid Langebuåne och for med forsen 30-40 meter. Hon klarade sig fint, men jag visste inte man kunde löpa så raskt med tjugo kilos säck på. Första natten blev på annexet på Sandhaug, jag ville inte starta vandringen med allt vått. Resten blev i tält, vid Elsjåen (fint fiske!), vid Muran i Geitvassdalen och slutligen vid Midtstrandnuten väster om Rauhelleren. Fisket höll vad det lovade, stekte en fin ørret vid stenbuen Muran och fick dessutom tre runt kilot med mig hem. En och annan gång när jag stod och skiftade snö att kyla dem med den sista, varma dagen undrade jag vad jag egentligen höll på med... Säcken skulle ju bli lättare efterhand? Det är en sjuka man drabbats av, när jag stod här hemma igår afton, öm i kroppen och trött i huvudet, och hängde upp allt vått utstyr tänkte jag att jag kan inte vänta tills nästa gång. Hardangervidda satte sig i hjärtat på mig, jag vill tillbaka snart igen! 12 Siter
Kjetil E. Skrevet 26. august 2020 Forfatter Skrevet 26. august 2020 Kjetil E. skrev (På 28.7.2020 den 10.10): Da er turen hugd i stein og jeg drar opp på onsdag og planlegger å bli til søndag. Tentativt rute blir Synken-Holken-Melrakktjønnan-Sletteidvatni-Grysletjønni-Synken.. Ekspander Ja-ja.. Slik var planen helt til jeg kom 3km opp på Mårshallene.. Der pådro hunden min seg en 3 cm kuttskade på ve bakpote som ikke lot seg fikse der og da.. Overnattet i lia der for å se om skaden kunne utbedres ytterligere men ved inspeksjon dagen derpå så ble det bestemt at turen ble avbrutt. Men fikk støttet Maarbu fjellstyre med fiskekort da ;-) Det var surt men helse får gå foran alt annet.. 4 Siter
Seeeb Skrevet 10. september 2020 Skrevet 10. september 2020 HenricL skrev (På 23.7.2020 den 8.17): Super, tack för svaren! Seeeb: när hade du tänkt gå? Ekspander Hei, reiste opp 27 juli var ganske fult, men fant en plass. Glemte helt å sjekke her igjen for svar 😅 2 Siter
HenricL Skrevet 11. september 2020 Skrevet 11. september 2020 Seeeb skrev (På 10.9.2020 den 9.49): Hei, reiste opp 27 juli var ganske fult, men fant en plass. Glemte helt å sjekke her igjen for svar 😅 Ekspander Då var vi där samtidigt! Jag startade också från Tinnhølen den 27e. Nu hoppas jag på att den här situationen ska ordna upp sig något snart, skulle gärna ta en tur igen så fort det går. 1 Siter
Seeeb Skrevet 11. september 2020 Skrevet 11. september 2020 HenricL skrev (På 11.9.2020 den 10.21): Då var vi där samtidigt! Jag startade också från Tinnhølen den 27e. Nu hoppas jag på att den här situationen ska ordna upp sig något snart, skulle gärna ta en tur igen så fort det går. Ekspander Hehe fantastisk! Gikk innover tidlig ettermiddag og returnerte torsdagen. Gikk innover til Nordvatnet, nord-vest for Nordmannslågen. Gav absolutt mersmak! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.