Ullsokk Skrevet 25. januar 2020 Skrevet 25. januar 2020 Ledningen på Silvalykta mi røk. MÅ ha ny lykt asap! Men jeg finner ikke lykter til salgs uten oppladbar batteripakke med USB-ladning? Hva bruker folket på skitur om vinteren, og hva skal jeg bestille nå?? Siter
graham Skrevet 25. januar 2020 Pålogget Skrevet 25. januar 2020 LED Lenser H14R.2 - Man kan bruke enten oppladbar batteripakke som følger med eller 4 stk AA-batterier. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 25. januar 2020 Skrevet 25. januar 2020 Led lenser H14 om den MÅ ha AA batterier. Ellers Petzl nao med ledning. Powerbank hvis bruk over flere dager. Petzl har ett mye bedre lysbilde enn LedLenser, og en Petzel lumen virker å være mye mer enn en LedLenser lumen 🤷♂️ Siter
Movy Skrevet 25. januar 2020 Skrevet 25. januar 2020 1 time siden, Marius Engelsen skrev: Led lenser H14 om den MÅ ha AA batterier. Ellers Petzl nao med ledning. Powerbank hvis bruk over flere dager. Petzl har ett mye bedre lysbilde enn LedLenser, og en Petzel lumen virker å være mye mer enn en LedLenser lumen 🤷♂️ "Kinalumen" er jo blitt et begrep 😜 Siter
Ullsokk Skrevet 25. januar 2020 Forfatter Skrevet 25. januar 2020 Jeg er åpen for å bli "ny og innovativ" og kjøre på med en batteripakke som er kombi usb-lader altså, og ble tipset om Fenix. Noen erfaringer her? Ellers er Nao et godt alternativ siden den har ledning, men jeg blir litt sånn...meh...på tanken at batteriet går tomt og så får jeg ikke bytta. Og det vil vel helst skje typ midt på natta eller noe annet teit? 😨 2 hours ago, KS10 said: Nitecore HC60 og nu32 her i gården. De har vel ikke ekstern batteripakke? Det må jeg ha, til de lange kalde turene på ski...:) Siter
Lofoten-Møring Skrevet 25. januar 2020 Skrevet 25. januar 2020 Om jeg ikke har misoppfattet, er de moderne oppladbare Li - ion batteriene ganske kuldesterke (eller så har jeg blitt lurt av markedsføringa ). Dermed kan det være helt kurant å ha med noen ekstra 18650 - batterier istedenfor AA. Siter
KS10 Skrevet 25. januar 2020 Skrevet 25. januar 2020 12 minutes ago, Ullsokk said: De har vel ikke ekstern batteripakke? Det må jeg ha, til de lange kalde turene på ski...:) Sorry. "Leste" bare forespørsel om hvilke hodelykter som anbefales. De har ikke ekstern pakke nei. Siter
Larix Skrevet 25. januar 2020 Skrevet 25. januar 2020 53 minutter siden, Ullsokk skrev: Fenix. Noen erfaringer her? God erfaring med Fenix, og godt fornøyd, men nesten utelukkende med lommelykter, og fint lite med hodelyktene deres. Så, om erfaringen er relevant, kan en sikkert stille spørsmålstegn ved. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 25. januar 2020 Skrevet 25. januar 2020 54 minutter siden, Ullsokk skrev: ikke bytta. Og det vil vel helst skje typ midt på natta eller noe annet teit? 😨 Du får kjøpt ekstrabatteri til den også. På turer hvor man skal gå mye i mørke er det greit med en bacuplykt med internt batteri. Jeg synes mindre lykter med internt batteri er greiere i camp, telt og soveposen. Har den brukbart lys kan den være backup for hovedlykten om den streiker eller må lades. Siter
+TheSleepwalker Skrevet 25. januar 2020 Pålogget Skrevet 25. januar 2020 (endret) 4 timer siden, Ullsokk skrev: Ledningen på Silvalykta mi røk. MÅ ha ny lykt asap! Men jeg finner ikke lykter til salgs uten oppladbar batteripakke med USB-ladning? Hva bruker folket på skitur om vinteren, og hva skal jeg bestille nå?? Har en Silva Cross trail etellerannet hvor ledningen røyk på batteripakka. 4xAA. Lykt med ledning like hel. Bruker nitecore HC60 selv nå. Fenix HP30R ser kanon ut. Endret 25. januar 2020 av TheSleepwalker Siter
graham Skrevet 25. januar 2020 Pålogget Skrevet 25. januar 2020 58 minutter siden, Ullsokk skrev: siden den har ledning Det følger med skjøteledning for å ha batteripakken i lomma på H14R.2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.