+TomasF Skrevet 20. januar 2020 Skrevet 20. januar 2020 Har en gammel Norrønasekk på 100 liter. Denne har hofte-belte rotasjon. Hofte-belte roterer mye når jeg går i motbakker p.g.a. at hoften løftes opp når jeg løfter foten. Hvordan er det gå i motbakker uten denne funksjonen når man bærer tungt? Siter
Gjest Skrevet 1. februar 2020 Skrevet 1. februar 2020 (endret) Jeg har en Osprey Aether 85L (seneste modell) og den er det ikke noen rotasjon på i hoftebelte. Nå er kanskje ikke 20-21kg tungt for deg, men for meg så er det nokså tungt. - Med staver, som jeg alltid bruker, går det fint å gå i oppoverbakker. Generelt liker jeg ikke ha for mye av belastningen på hoftebelte/hoften når jeg bærer over ca 15kg. Jeg savner ikke roterende hoftebelte når jeg bærer «tungt» i oppoverbakker. Endret 1. februar 2020 av Gjest Alltid en grunn for å redigere Siter
borgern Skrevet 4. februar 2020 Skrevet 4. februar 2020 (endret) Har både sekk med rotasjon og uten. synes jeg blir litt lettere stiv i hoftene med sekk som ikke roterer. Det er ved samme vekt i sekk. På kan også hvor mye det roterer justeres noe med sidestrammere. Endret 4. februar 2020 av borgern Siter
+Bugten Skrevet 12. februar 2020 Skrevet 12. februar 2020 (endret) Har prøvd sekkar både med og utan rotasjon. Som med so mykje anna er det både fordelar og ulemper . Men eg vil sei det er mest fordelar med ledda/roterande belte. Som trådstarter etterspør : eg synest det er lettare i bakkane med roterande , dar ein må ta litt "høge" steg av og til. Blir mindre trøytt då vekta fordelar seg betre på hoftene. Det er og mindre sjangs for gnag / trykkpunkt med roterande, men dette avheng meir av passform osv. Endret 12. februar 2020 av Bugten Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.