barre Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Vad är nu detta? Höstferie?!? Hade jag inte hört talas om förrän nå. Kan någon säga mellan vilka datum denna ferie är? Jag skal eventuellt upp till Rondane någon gång vecka 40-41 (nästa vecka), trodde att jag skulle få vara ensam på fjellet... Är det fullt med vandrare där då tro? mvh, johan Siter
Nils Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Høstferien er neste uke ja, fra 2.-6. oktober (uke 40): http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/ferier_og_fridager/ Vet ikke om dette er likt over hele landet? Høstferien var tidligere en "potetferie", en arbeidsferie hvor barna skulle hjelpe foreldre/besteforeldre med å høste inn potetene. Nå har jo maskinene overtatt jobben, og barna har kun ferien igjen. Det er nok noen flere i fjellet akkurat den uken ja, men jeg tviler på om du kommer til å bli tråkket ned av andre turgåere. Jeg har aldri vært i Rondane i høstferien tidligere, så hvor stor folkestrømmen er der den uken vet jeg ikke. Siter
jarle Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 tror tidspunktet for høstferien varierer litt rundt omkring ja... det virket iallfall sånn da eg gikk på skolen! no går eg på ntnu og skulle gjerne hatt en ferie fra elendige forelesere, men den gang ei... Siter
Svein Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Uke 41 er høstferie noen ja, bl.a for mine barn. Siter
gi Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Høstferien er som regel ikke den samme uka over hele landet. Du blir vel normalt ikke "nedrent" i høyfjellet i høstferien. Siter
Yngve Skrevet 29. september 2006 Skrevet 29. september 2006 Jeg forbereder meg på gjester nå i uke 40,og det er nok folk i Rondane fremover ja.men fortvil ikke Barre,nordre og sørlige Rondane har ikke den samme tiltrekning som det sentrale området,så du kan få følelsen å nesten være alene. Siter
barre Skrevet 30. september 2006 Forfatter Skrevet 30. september 2006 Tack för svaren! Jag kommer att åka nästa vecka i alla fall! Och lite folk gör det ju kanske inte om man träffar, men man vill ju inte behöva stå i kö på stien... Siter
-Mari- Skrevet 30. september 2006 Skrevet 30. september 2006 De fleste har ferie denne uka som kommer, mens flere i mer nordlige deler av landet har neste uka der igjen. Tror ikke du trenger å være redd for å bli nedrent av folk nå i ferien. God tur Siter
barre Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 Nej, det var ganska lite folk, åtminstone i utkanten av Rondane. På Rondvassbu var det avslutningshelg och ganska fullt, men på Grimsdalshytta och Dörålseter var det tomt, och tre personer utöver mig på eldåbu. Mötte bara ett fåtal personer på stigarna under turen. Ganska fina höstfärger, bilder kommer snart! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.